Oceny za zwycięstwo w El Clásico

Ściah

23 marca 2015, 21:36

284 komentarze

FC Barcelona

FCB

Herb FC Barcelona

2:1

Herb FC Barcelona

Real Madryt CF

RMA

  • Jérémy Mathieu 19'
  • Luis Suárez 56'
  • 31' Cristiano Ronaldo 

Przypominamy zasady, którymi kierujemy się podczas wystawiania ocen, zawarte w regulaminie oceniania zawodników. Pamiętajcie, że jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub uwagi związane z artykułem i zamierzacie zadać pytanie w komentarzu, zajrzyjcie uprzednio do działu FAQ – bardzo możliwe, że znajdziecie tam gotową odpowiedź. Życzymy owocnego zapoznawania się z tekstem oraz zachęcamy do pozostawiania komentarzy.

Oceniający: Ero, Szumi, Ściah

Trudno było nie zauważyć problemów Barcelony w środku pola. Podstawowi pomocnicy rozegrali dość słabe zawody, co musiało znaleźć swoje odzwierciedlenie w ocenach. Na drugim biegunie znaleźli się stoperzy - już dawno nie wystawiliśmy graczom z tej pozycji tak wysokich not - zasłużyli na nie.

  • Gol
  • Asysta
  • Gol sam.
  • Ocena redakcji
  • Ocena czytelników

Claudio Bravo

90

  • 8
  • 8

Gra na linii i refleks na poziomie Valdesa z najlepszych sezonów. Do tego warto odnotować duży spokój w rozegraniu piłki nogami. Zaliczył trzy świetne interwencje, z których najlepsza była ta po uderzeniu Benzemy i rykoszecie od nóg obrońców. Przy golu bez szans. Jeden z głównych architektów wygranej.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 2
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
17 77% 0 2 0 0

Dani Alves

90

  • Asysta
  • 8
  • 7

Drugi z rzędu świetny mecz Brazylijczyka. Nie pozwolił na zbyt wiele rywalom operującym po jego stronie boiska. Można mieć do niego pretensje jedynie za dwa niechlujne podania w 44. minucie. Poza tym wzorowo pilnował prawej strony - rywale byli zmuszeni schodzić z akcjami do środka boiska. Nota w górę za świetną asystę - w takiej formie jest bezcenny dla drużyny.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 1 4
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
43 88% 2 2 2 8

Gerard Piqué

90

  • 9
  • 8

Fantastyczny występ. Do kompletnego zabrakło tylko tego, aby to on otworzył wynik meczu. Statystyki odbiorów nie pozostawiają żadnych wątpliwości w kwestii jakości jego gry. Delikatne minusy za złe ustawienie w 12. minucie oraz brak interwencji przy odegraniu Benzemy do Cristiano. Mimo wszystko sytuację z golem dla Realu wspominamy raczej "z urzędu" - Francuz nie mógł lepiej się zachować i trudno mieć do Gerarda jakieś większe pretensje. Jeśli chodzi o całokształt, to niemal wzorowo dyrygował formacją obronną. Warto zwrócić uwagę na to, że nie popełnił ani jednego faulu.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 0 0 0 2
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
38 90% 1 4 0 16

Zawodnik meczu wg Redakcji i Czytelników FCBarca.com

Jérémy Mathieu

90

  • Gol
  • 9
  • 8

Najlepszy występ w barwach Barcelony okraszony pięknym trafieniem otwierającym wynik tego ważnego spotkania. Popełnił tylko jeden widoczny błąd w ustawieniu (12. minuta). Jak widać statystyki Mathieu są równie imponujące co u Gerarda - najwyższa jakość. Duży plus za pojedyncze interwencje. W wyprowadzaniu piłki dość oszczędny, ale koniec końców zasłużył na najwyższą notę i tytuł Zawodnika Meczu. W końcu to on "ustawił" nam ten mecz.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 1 0 0 0 2
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
50 88% 0 0 1 12

Jordi Alba

90

  • 6
  • 7

Najsłabszy defensor. Notę podwyższają mu ostatnie minuty, w których to zaprezentował udaną akcję indywidualną (jego strzał obronił Casillas) oraz kluczowe podanie do Messiego. Poza tym raczej na minus - zwłaszcza w aspekcie krycia. Popełnił faux pas w 12. oraz 39. minucie. Kolejny minus za podanie z 44. minuty oraz złą interwencję na początku drugiej połowy. Oczywiście bierzemy pod uwagę jego statystyki i tylko dzięki temu nota nie jest niższa.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
2 1 1 0 1 5
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
54 93% 1 2 0 6

Javier Mascherano

90

  • 4
  • 6

Najsłabszy zawodnik zespołu. Jeśli defensywny pomocnik w całym Klasyku zalicza jeden (sic!) odbiór, to nie trzeba być omnibusem, żeby zauważyć jego fatalną postawę w aspekcie ustawiania się. Javier kompletnie nie radził sobie w rozegraniu, spowalniał akcje i często pozostawiał olbrzymią dziurę w środku pola, którą Blancos próbowali raz po raz wykorzystywać. Naturalnie nie zapominamy o jego błędzie w kryciu Cristiano przy utracie gola. Zwolennicy Argentyńczyka jako defensywnego pomocnika muszą przełknąć po tym meczu gorzką pigułkę.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 1 2
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
70 96% 2 3 0 1

Ivan Rakitić

76

  • 5
  • 6

Słabo z plusem. Być może nie zdążył się zregenerować po meczu z City - widać było u niego duże zmęczenie, kiedy schodził z boiska. Mimo wszystko trudno Chorwata za cokolwiek w tym meczu pochwalić. Nie potrafił wnieść jakości w poczynania drugiej linii - generalnie był niewidoczny, co brutalnie potwierdzają statystyki. Tylko trzydzieści wymienionych podań, w tym co piąte niecelne. Plus za odbiory i próby pressingu, jednak te aspekty nie pozwalają nam wystawić Ivanowi choćby przeciętnej noty.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 0 4
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
30 80% 0 0 1 3

Andrés Iniesta

80

  • 6
  • 6

Najlepszy z trójki pomocników, ale nie dlatego, że rozegrał udane zawody. Po prostu chociaż w jakimś stopniu był aktywny i widoczny. Mimo wszystko niektóre jego zagrania prezentowały się na zadziwiająco słabym poziomie. Można było przecierać oczy i pytać, czy to na pewno podawał Andres. Pozytywy? Duży plus za walkę i efektywność w defensywie - sześć odbiorów to naprawdę świetny rezultat.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 0 8
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
54 82% 0 0 1 6

Lionel Messi

90

  • Asysta
  • 7
  • 7

Dość przeciętny mecz Leo jeśli chodzi o efektywność w stosunku do ilości prób - liczba strat mówi sama za siebie. Z drugiej strony nie możemy zapominać o asyście przy golu Mathieu oraz czterech kluczowych podaniach (zwłaszcza te z 74. oraz 86. minuty) - te pozytywy mocno podwyższają notę Argentyńczykowi, który tym razem dostaje od nas "siódemkę".

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
5 1 5 0 3 20
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
47 83% 4 2 1 3

Luis Suárez

90

  • Gol
  • 8
  • 8

"Dziewiątka" pełną gębą. Non stop nękał stoperów Real, przechwytując podania tuż przed polem karnym i dzięki swoim warunkom fizycznym wymuszając faule rywali. To po przewinieniu na nim Pan Lahoz podyktował rzut wolny, który jak wiemy na bramkę zamienił Mathieu. Warto mieć również na uwadze jego kluczowe podania (zwłaszcza to z 31. minuty), dwa świetne odegrania (71. oraz 74. minuta) oraz oczywiście strzelonego gola w iście snajperskim stylu. Momentami mogła irytować jego niedokładność (choćby 92. minuta), jednak nie było tego zbyt wiele. Bardzo dobry mecz Urugwajczyka.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
4 1 2 3 2 13
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
28 75% 2 1 1 4

Neymar Jr

85

  • 6
  • 6

Dr Jekyll i Mr Hyde. Im bliżej bramki Casillasa, tym mniej miał opanowania, aż do totalnego wyłączenia mózgu przy oddawanych strzałach. O ile można jeszcze zrozumieć pudła z drugiej połowy, o tyle niewykorzystanie okazji z 31. minuty to istny kryminał. Te aspekty nie pozwalają nam wystawić mu zbyt dobrej noty, choć musimy mieć na uwadze liczbę udanych dryblingów oraz udane próby kluczowych podań. Jeśli Brazylijczyk chce być naprawdę efektywny, to powinien popracować nad skutecznością.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
4 1 8 0 4 12
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
35 83% 3 0 2 3

Rezerwowi

Sergio Busquets

14

  • 7
  • 6

Jego wejście dało drużynie wiele spokoju i znacznie poprawiło organizację gry. De facto ugasił pożar wywołany przez podstawowych pomocników - brawo.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 0
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
15 100% 0 0 0 1

Xavi

10

  • 6
  • 6

W pakiecie z Busquetsem uspokoił i uporządkował poczynania drugiej linii. Plus za dwa odbiory.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 0
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
17 94% 0 0 0 2

Rafinha

5

  • -
  • 6

Grał zbyt krótko.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 1 1
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
5 100% 0 0 0 1

Powiązane artykuły

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.
Suarez, który wygrywa nam mecz dostaje..... 7,5. Ten gość, nawet kosztem wyplucia sobie płuc i tak będzie biegał przez cały mecz na linii spalonego prosząc o otwierające podanie takie jak od Alvesa. Panowie ja wiem, że Messi król wszechświata i żeby nie denerwować gimbazy nikt z ofensywnych graczy nie może mieć od niego zbyt wysokiej noty no ale bez przesady...
Neymar , który jest strasznie nieskuteczny - to fakt, ale który bierze ciężar gry na swoje barki , który wręcz zmusza obrońców do wyplucia sobie płuc ze zmęczenia poprzez swoje dryblingi, pokazywanie się do gry, wychodzenie do otwierających podań dostaje 5,5.
Natomiast Messi, który w pierwszej połowie jest kompletnie zagubiony i niewidoczny i ratuje go tylko asysta do Mathieu by nie uznać tej połowy za FATALNEJ przez duże F dostaje notę 7. Statystyki w stosunku do Neymara : Kluczowe podanie 4 do 3, Straty 20 do 12, dryblingi 5 do 8, odbiory 3 do 3.
"Naturalnie nie zapominamy o jego błędzie w kryciu Cristiano przy utracie gola". Ha ha to on miał w tej sytuacji kryć Ronaldo ? Dobre ha ha. "Zwolennicy Argentyńczyka jako defensywnego pomocnika muszą przełknąć po tym meczu gorzką pigułkę". Gorzką pigułkę to my przełkniemy wszyscy jak przyjdzie ćwierćfinał z Psg i dzięki grze Busquetsa jaką prezentuje w tym sezonie wylecimy z hukiem z Ligi Mistrzów.

Uwielbiam noty Alby, gość grał fatalnie w obronie, robiąc wielkie błędy i doprowadzając do co najmniej czterech bardzo groźnych sytuacji i dostaje wysokie noty. Jak można dać mu powyżej oceny przeciętnej za ogranie przez Bale, fatalne ustawienia, błędne decyzje w defensywie, sprokurowanie kilku sytuacji, miał swój udział w utracie bramki. Zmarnowana setka to tylko dodatek. Ocena bardzo dobra z minusem pokazuje jedynie że jest bardzo lubiany a nie jego grę. Może się mylę?

mi z tego spotkania najbardziej szkoda Suareza. były 3 sytuacje gdzie dwukrotnie Messi i raz Neymar mógł posłać mu patelnie, ale tego nie zrobił. Szczególnie żal tej akcji Neymara, bo wtedy Suarezowi wystarczyło by skierować piłkę do pustej bramki. Swoją drogą, Neymar ostanio jest niesamowicie na te bramki napalony. Mam nadzieje że trochę wyluzuje bo to zaczyna przypominać to co robi C.Ronaldo. Strzał z każdej pozycji i w każdej akcji..., walić wynik i drużynę byle bym ja coś wcisnął

Formacja defensywna zrobiła wszystko co w jej możliwościach aby Barcelona tego meczu nie przegrała, ba – zrobiła wszystko aby ten mecz wygrała. Bramka i asysta obrońców to wynik wyśmienity. Szczególnie stoperzy trzymali poziom światowy, 28 odbiorów dwójki środkowych obrońców to wynik wyśmienity. Bardzo dobre przesunięcia formacji, świetna asekuracja zawodników ogranych przez przeciwników, jak i bocznych obrońców gdy nie zdążyli wrócić przy kontrach Realu. Dobrze trzymali linię spalonego, wszystkie interwencje w tempo. Wielki szacun za grę formacji jako całości, oczywiście zdarzały się błędy, ale to była najważniejsza i najpewniejsza formacja w starciu z Realem.

Formacja ataku niestety dobrze nie współpracowała, chociaż źle nie było. Najgorsza rzecz jednak, że praktycznie grała większość spotkania sama w trójkę, tzn. jako jedyni ofensywni zawodnicy, bezrcia innych formacji. Iniesta jedna akcja, Masche i Rakitic z tyłu, Alves za bardzo nie wspomagał a Alba tylko w ostatnich 10 minutach. Bez wsparcia pomocy musieli polegać na sobie i wychodziło im średnio. Akcji kombinacyjnych jak na lekarstwo, MSN potrzebują miejsca, aby się rozpędzić, a Real przez 60 minut spotkania im go nie dawał. Real zawężał grę i zmniejszał możliwości dokładnego dogrania i doskonale krył od piłki, przez co Barca zmuszona była głównie do akcji indywidualnych wikłając się w dryblingi, które mimo że sytuacji bramkowych nie dawały to mocno uwrażliwiły zawodników Realu ze względu na żółte kartki na kolejne przewinienia. Ogólnie formacja nie zachwyciła, mało ruchu bez piłki w ataku pozycyjnym, Messi wycofany musiał rozgrywać jak zawiodła pomoc, Suarez jeszcze wychodził na pozycje i urywał się obrońcom, ale tylko przy szybkich atakach. W defensywie mało pomagali (tylko Neymar wracał) czekając na przejęcie i kontrę. Gra formacji niezła, ale trawy nie gryźli.

Bramka Realu to w 80% jednak wina Alby. Przez chwilę zajął on pozycję stopera i zamiast trzymać linię to pobiegł sobie beztrosko do pressingui zostawił dziurę, którą wykorzystał Benzema. Owszem, Mascherano też popełnił błąd myląc się pójściem na wyprzedzenie, ale gdyby Alba się dobrze zachował, to błąd Javiera praktycznie nie miałby znaczenia.

Neymar, Rakitić i Masche najsłabiej !
Najbardziej martwi mnie, a zarazem denerwuje ta nieskuteczność i pazerność Neya ... !

Nie rozumiem tak wysokich not dla Pique?? Rozumiem ze zaliczył pare dobrych wejść ale to co robił z piłką i jak grał bez piłki tzn nie trzymał w ogóle linii spalonego, poprostu biegał sobie po połowie jak chciał!!! A momentami wydawało mi się że jego reakcje są spóźnione. Ogólnie tragedia jeśli chodzi o środkowego obrońce!

Moim zdaniem zdecydowanym MVP tego meczu był jednak Pique. To co on robił w pierwszej połowie to jest klasa światowa, jasne można mówić o tym jak bardzo ważny był gol, Mathieu, nikt tu nie ujmuje "rudemu" zasług, ale zauważcie jedno, to Pique nas ochronił (do spółki z Bravo, jeżeli już przeszli naszego stoper) przed utratą 3-4 bramek.

Ocena Masche to jakaś kpina!!!!!

Zanim przejdę do opisu poszczególnych zawodników (wieczorem) kilka zdań na temat gry formacji pomocy.
Pomoc w defensywie grała wprost infantylnie. W pierwszej połowie przypominało to dowolną grę zespołową dziewcząt na wf-ie. Tam gdzie piłka – tam biegniemy. Gdy piłka była na lewej stronie, tam biegło trzech pomocników, wtedy Real robił przerzut na Marcelo, Isco czy Ronaldo na prawej stronie i dochodziło do groźnych sytuacji, ze względu na wolne przestrzenie zostawiane przez pomocników. Zero taktyki, umiejętności ustawiania się i czytania gry. W drugiej połowie było dużo lepiej, z ustawianiem się, ale wciąż wiele było do zarzucenia. Pomoc nie potrafiła wyjść spod pressingu Realu, zamknięci w środkowej strefie czy na własnej połowie klepali bez celu. Brak zdobywania przestrzeni, brak robienia przewagi w poszczególnych sektorach. O działaniach ofensywnych lepiej nie wspominać, jedna akcja Iniesty na 3 pomocników to fatalny wynik. Każdy z pomocników zasługuje na ocenę nie większą od wyjściowej, pomoc nie funkcjonowała w żadnym aspekcie gry, czy to defensywa, ofensywa, utrzymanie się przy piłce, regulowanie tempa, kreacja. Szczególnie defensywny pomocnik raził brakiem umiejętności czytania gry i odpowiednim reagowaniem na wydarzenia boiskowe.

ale i tak co poniektórzy będą mówić, że lepiej jak na DP będzie grał Masche a nie ten zły ohydny Sergio

Ney za nisko, 6 conajmniej. Suarez 8, jego gol byl KLUCZOWY ;)

W sumie wszyscy są tu zgodni, ale dla mnie Neymar powinien dostać jedną z wyższych ocen. To że obrońcy Realu nagle zaczęli grać zachowawczo to zasługa jego udanych dryblingów. Przyjemnie było patrzeć jak mija kolejnych rywali, choć też się zastanawiam jak to możliwe że nie strzelił bramki.

Kiedyś pomoc była naszą wizytówką teraz jest najsłabszą formacją...Mascherano zagrał słabo ale Rakitić i Iniesta również...plus za mobilizację zawodników przez Javiera w drugiej połowie.

Dla mnie Mache zawinił doskonale widać ze krył sam siebie ;) ale to juz historia ;)
konto usunięte

jak wszyscy chcieli żeby Masherano grał w pomocy tak teraz już nikt nie chce :D Niedługo Masherano będzie się martwił o pierwszy skład :)

Z tym Mascherano to przesada.

To Mathieu niepotrzebnie wyszedł bo to Mascherano miał iść z asekuracją bo to defensywny pomocnik.

Neymar zagrał irytująca i słabo. Po za rajdami gdzie zamiast podawać strzelał nie pokazał nic.

O ile dobrze pamiętam, to Jérémy Mathieu jest winny utraty bramki. Fakt, akcja Realu była genialna, ale gdyby Francuz nie dał się wyciągnąć to bramka by nie padła. Dla mnie ocena zawyżona.

Dla Krzysztofa Przytuły, w pomeczowym studio Mascherano był najlepszym graczem Barcy :D

Mam nadzieję, że definitywqnie zdechł mit o Masche w pomocy i więcej tam nie wystąpi. Dupa z niego a nie DM. Juz kilka razy pokazał, że gówno warty jest w środku więc niech lepiej się cieszy, że po przekwalifikowaniu dobrze mu idzie w obronie.
konto usunięte

Tak słabego Maszczerano dawno nie widziałem : )

Po ocenach i zmianach widać jak pomoc odstaje w tym sezonie od reszty zespołu.

Jak zwykle naciągnięta nota dla Messiego który przez 75 minut gry dreptał sobie i nie robił NIC. Zachciało mu sie dopiero kiedy zawodnicy Realu byli wyczerpani i zagrożeni wyrzuceniem z boiska.

Zdecydowanie zbyt niska nota dla Masche i Rakiticia. Widać było że mieli zadania wyłącznie defensywne. Chciałbym zobaczyć uśrednione pozycje piłkarzy, wtedy widzielibyśmy jak obaj Ci zawodnicy zmienili swoją grę w drugiej połowie. Chorwat był zawieszony nad Alvesem i Pique, a Argentyńczyk nad Mathieu i Albą. Z tego wynikała ich niewidoczność - to oni charowali w środku boiska, a Iniesta...

Iniesta po akcji z 3 (?) minuty pokazał się na boisku dopiero w drugiej połowie. Zdecydowanie najsłabszy z pomocników bo to on miał konstruować, a nie zdziałał w tym aspekcie nic.

A co do gola dla Realu, nie tylko Masche popełnił błąd, ale 3/4 drużyny więc nie można obniżać mu za to noty.
Nota dla Alby też zdecydowanie zbyt niska, to jest obrońca więc za grę w obronie powinien być oceniany. A w niej popełnił najwyżej 3 błędy, co w grze z takim rywalem jest jak najbardziej na miejscu. Krótko można stwierdzić: wyłączył w drugiej połowie Bale'a i dodatkowo brał udział w wielu akcjach Barcy. Moim zdaniem nota równa nocie Alvesa.

Tak uważam ja :)

Podwyższenie Alvesowi noty kosztem Masche i Alby?
konto usunięte

Słaba gra pomocników a mimo to wygrany mecz z Realem najlepiej swiadczy o wielkosci tej ekipy. Do tego trzeba dodac, że Leo równiez nie rozegrał życiówki. Mnie to paradoksalnie bardzo mocno cieszy przed dalsza czescia sezonu. Wkoncu mamy drużynę strasznie wyrachowana.

gdyby Masche faktycznie zagrał na 3,5 to mecz przegralibyśmy 2:5, zdecydowanie za niska dla niego ocena. Z kryciem Ronaldo to nie tylko jego wina! Proponuje przeanalizować sobie tą sytuację, tam błąd popełniło ok 4 zawodników Barcy

Przytuła dał Mascherano najwyzsza note.

No i zasłużenie Mathieu!

Jeśli chodzi o oceny to co osoba to inna ocena i z tym nie ma dyskusji, każdy ma prawo do własnych ocen.

Mam nadzieję, że Mielcarski, Dudek nigdy nie będą już komentowali GD - to jest jakaś parodia..

Dariusz Wołowski w felietonie dla GW

"Javier Mascherano jeden z bohaterów. Argentyńczyk był sercem Barcelony. Przywódcą grupy świadomej, że trudne chwile trzeba przetrwać".

śmiechłem :-)

Jestem szczęśliwy, że to był udany mecz dla Barcelony jak i dla Nas. Wierzę w Was, że będziecie zdobywali wiele triumfów. Dążcie do obranego celu. Powodzenia w kolejnych meczach :)

no nie wiem czy przy golu bravo był bez szans , ta piłka zmierzała prawie w sodek bramki , jeżeli źle myślę proszę mi wytłumaczyć jak było :)

Iniesta za co tak wysoko? Przeciez on sam niedokladne podania mial.

Wygrany mecz z odwiecznym rywalem a oceny takie sobie. Najlepsze noty mają obrońcy i bramkarz (+Suarez). Pomoc słabiutko.
Wszystko to potwierdza że naprawdę w niedzielnym meczu mieliśmy sporo szczęścia, kto wie jakby to wszystko się skończyło gdyby nie bramka Suareza.

Moim zdaniem redakcja powinna dorzucić możliwość ocenienia sędziego. Jak dla mnie ocena dla Bravo za niska, zwłaszcza od użytkowników.

Bardzo dobre oceny. Cieszę się, że redakcja nie wystawia wyższych ocen Masche i Albie bo są lubiani na stronie.
dwie refleksje naszły mnie po tym meczu:
1. Kocham Valdesa za to co dla nas zrobił i życzę mu wszystkiego dobrego, ale do tej pory Bravo pokazuje się z naprawdę wyśmienitej strony. Absolutna światowa czołówka.
2. Kibicuję Barcy od ponad 15 lat i nie pamiętam, aby pomoc była naszą najsłabszą formacją. Długo były problemy z bramkarzem (Datruel, Bonano, Enke, Reina), wieczne problemy z obroną, brak skuteczności w ataku, ale pomoc zawsze trzymała poziom. Teraz jest dokładnie odwrotnie – pozostałe formacje grają świetnie, a pomoc zdecydowanie szwankuje. Najlepszym pomocnikiem jest Xavi, który miał przecież odejść przed sezonem... miejmy nadzieję, że Iniesta wróci wreszcie do formy.

Jestem niesamowicie szczęśliwy że ten sam piłkarz który podczas jednego z najpiękniejszych momentów w życiu, jakim jest prezentacja na Camp Nou był wygwizdywany, a teraz został wybrany całkowicie zasłużenie MVP meczu z Realem :)

Oceny są dobre, jednak i tak uważam, że Bravo zasłużył na wyższą, chociaż i 8.0 jest oceną wysoką. Pomoc nie istniała, więc nie ma się co dziwić słabymi ocenami.

Troszkę za wysoko za Dani wydaje mi się, że jednak trochę na za dużo pozwalała Marcelo. Oczywiście wiem że Marcelo jest bardziej niebezpieczny z piłką przy lewej nodze ale wpuszczanie go tak łatwo do środka pola? No nie wiem tutaj bym szukał błędów brazylijiczyka, jak i Mascherano, który udowodnił wczoraj, że to nie typ defensywnego pomocnika jakiego szuka Barca. Najlepsi tak jak w ocenach Mathieu, Pique i Bravo- ten pan ma na prawdę niezły refleks. I widzę, że wszyscy widzą słabośc naszej drugiej lini, co jest prawdą, lecz trzeba zauważyc że ta sama linia pomocy zagrał bardzo dobre zawody z City... uważam że tutaj dużo dało znac o sobie zmęcznie. Atak to dziwna nasza formacja, niby nie jest dobrze ale Suarez jest ostatnio mega skuteczny. Teraz dwa tygodnie przerwy, które tylko pomogą naszym chłopakom.

W koncu jakies normalne oceny

Jeśli jeszcze ktoś się nie może nacieszyć, oto obszerny skrót meczu z polskim komentarzem:

https://www.youtube.com/watch?v=LzKAeWK4WXI

Całkowicie zgadzam się oceną dla Masche. Piszę o tym, bo te wczorajsze pochwały od Przytuły sprawiły, że wydawało mi się, że oglądałem inny mecz. Tragiczny mecz Argentyńczyka.

Z tego co pamiętam Leo oddał strzał minimalnie obok słupka w drugiej połowie po swoim rajdzie. A w jego rubryce pod strzałami widnieje 0. Dlaczego ?

To, ile spokoju dali Xavi i Sergio to było coś niesamowitego. Zabawne, ale okazało się, że mamy dość dobrą ławkę :D I niestety, będąc ogromnym fanem talentu Neymara, zgadzam się z jego oceną w 100%. Czas, żeby Lucho go wziął na dywanik i wlał w niego trochę wiary w siebie i koncentracji. Bardzo fajne oceny.

Oceny dzisiaj wyjątkowo szybko się pojawiły, ale muszę pochwalić redakcję, bo są bardzo sprawiedliwe i rzetelne jak na mój gust. Właściwie, to praktycznie się pokrywają z moimi, więc trudno, żebym miał inne zdanie :D Stoperzy i bramkarz zdecydowanie byli najlepsi w tym spotkaniu.

Fajnie, że odcięliście się grubą kręchą od "ekspertów" z C+, którzy swoje "oceny" wystawili kompletnie na odwal się, uznając Mascherano za zawodnika meczu. I miło widzieć, że nie tylko ja zauważyłem świetne wejście Busquetsa, który wczoraj był jak balsam dla naszego zranionego środka pola!

Jestem w szoku ile jakości wnosi do gry Serio... Jeśli mam być szczery byłem zwolennikiem Mashe na Dp, no ale cóż... po prostu jest gorszy...

Większość śmiała się z Mathieu po jego przyjściu a teraz każdy go kocha

Suarez-momentami mogła irytować niedokładność.A drugiej połowie oprócz gola to ja nie widzialem dokładnych zagrań Suareza.Ney dawał więcej drużynie na przestrzeni całego spotkania.
Busquets-6,5 -jak rywale byli zmęczeni to i spokoju było więcej,niewiele w tym zasługi Sergio,bo na palcach jednej ręki można policzyć jego kontakty z piłką.Jeśli ocena jest za jedno celne podanie do Leo to ja nie mam pytań.
Masche 3,5.Czy obowiązkiem Masche było krycie Ronaldo w tym spotkaniu?To nie było dobre spotkanie Masche ale 3,5 porównując do 6,5 Sergio ...Cóż każdy ma prawo do subiektywnej oceny zawodników.

Dobre noty, w pomocy w pierwszej połowie była totalna "dziura". Musimy pomyśleć nad kimś o profilu Xaviego, bo Rakitić to jednak nie to ;d No i Busquets na DP chyba niezastąpiony ;)
W końcu Jeremy Mathieu został doceniony. Tak trzymać!

Dla mnie Alves stanowczo zbyt wysoko - asysta ładna, ale fakt że w studio wszyscy zastanawiali się czy gol jest bardziej zasługą geniuszu Suareza, czy błędu obrońców, świadczy o podającym - ot wrzucił i tyle.
Za to kilka jego wybić czy podań - nonszalancja granicząca z samobójczą niefrasobliwością. Ileż razy zmuszał kolegów by do jego zbyt krótkiego podania ścigali się z naciskającym przeciwnikiem, lub naprawiali jego błędy. Najgorsze, że było to w sytuacjach, kiedy mógł zachować się lepiej/bezpieczniej.
Ja wiem że w sumie rozlicza się za efekt, ale z jednej strony oceniamy graczy, którzy próbując coś skonstruować zaliczają stratę, w podaniu między obrońców rywala na centymetry, a z drugiej, tu od straty ratują Alvesa obrońcy/pomocnicy, którzy zmuszeni w prostej sytuacji stracić siły, przez jego brak wyczucia. To bardziej obciąża zespół, nawet w fazie gdy my mamy piłkę. No i w obronie, poza ostatnimi 30-40 minutami też nie był ostoją. To z jego strony Harcowali Benzema i Marcelo. Przechwyty natrzepał kilka razy właśnie w ostatniej fazie meczu, kiedy Real starał się grać szybko, ale był zmęczony, niedokładny i przewidywalny. W tej trudniejszej dla Barcy fazie meczu - zawiódł.

Nota dla "Rudego" w 100% adekwatna do jego występu, ZM zdecydowanie, chciałbym teraz hejterów transferu Mathieu zobaczyć, ból dupy murowany. Brawo Jeremy, oby tak dalej.

Chciałem dzisiaj wpisać po pracy o 22.00, po przeanalizowaniu spotkania. Może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego nie mogłem?

Alves 8.0? A kiedy zostawił hektary wolnego miejsca Marcelo ten wszedł sobie w obronę jak w masło, po tej akcji była poprzeczka Ronaldo.

Dosyć poważny błąd.

Ja troche nie na temat ocen ale chciałem zaczerpnąć waszej opini . Oprócz gry w piłkę ostatni dosyć mocno spojrzałem na kibiców naszej drużyny . W porównaniu do innych zespołów nasi kibice uważam ze wyglądają bardzo słabo . Wczoraj pięknie śpiewali hymn ale w sumie nie było jakiegos wielkiego dopingu . Oprócz tego dopingu brakuje mi jednej bardzo istotnej rzeczy . Jeśli ktos ogląda mecze Napoli czy Borussi bedzie wiedział dokładnie o co chodzi. Gdy piłkarz strzela gola to mlynowy mowi kilka slow i krzyczy do mikrofonu imię piłkarza a wszyscy kibice krzyczą nazwisko. Jak słyszę to na meczach to aż ciarki przechodzą . A wiec oprócz świetnej gry przydali by sie świetni kibice . A wy co o tym wszystkim sądzicie ? :))

Oceny pokazują, że nasza pomoc to jakaś masakra w tym sezonie ale i tak trzeba pokazać klasę by bez pomocy wygrać taki mecz jak wczoraj. Brawo też dla Messiego który robi jako jedyny pomocnik od długiego czasu i świetnie mu to wychodzi. Kiedy obudzi się Iniesta ? mam nadzieję, że jeszcze zobaczymy starego dobrego Andreasa