Oceny za historyczne zwycięstwo w El Clásico

Ściah

26 kwietnia 2017, 10:29

124 komentarze

Real Madryt CF

RMA

Herb Real Madryt CF

2:3

Herb Real Madryt CF

FC Barcelona

FCB

  • Casemiro 28'
  • James Rodriguez 85'
  • 33', 92' Lionel Messi 
  • 73' Ivan Rakitić 
  • Niedziela, 23 kwietnia 20:45
  • Santiago Bernabeu
  • Eleven

Przypominamy zasady, którymi kierujemy się podczas wystawiania ocen, zawarte w regulaminie oceniania zawodników. Pamiętajcie, że jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub uwagi związane z artykułem i zamierzacie zadać pytanie w komentarzu, zajrzyjcie uprzednio do działu FAQ – bardzo możliwe, że znajdziecie tam gotową odpowiedź. Życzymy owocnego zapoznawania się z tekstem oraz zachęcamy do pozostawiania komentarzy.

Oceniający: Ero, Ściah

  • Gol
  • Asysta
  • Gol sam.
  • Ocena redakcji
  • Ocena czytelników

Marc-André ter Stegen

90

  • 9.5
  • 9

Fenomenalny. Jeśli Messi był ojcem zwycięstwa, to Marc bez wątpienia okazał się matką. Dwanaście interwencji na linii, w tym kilka naprawdę świetnych (20., 36., 48., 53., 72., 87. oraz 89. minuta). Zwłaszcza parada w stylu Petera Schmeichela po strzale Benzemy mogła robić wrażenie. Przy drugim golu nie miał nic do powiedzenia, natomiast wydaje nam się, że mógł zachować się lepiej przy akcji na 1:0. Najpierw popełnił błąd w komunikacji z Pique i niedokładnie wybił piłkę przed pole karne, a potem zaczął wychodzić do dośrodkowanej piłki, żeby przy strzale się cofnąć - zabrakło zdecydowania. Mimo wszystko swoimi interwencjami uratował mecz - nota niemal maksymalna.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 9
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
43 84% 0 11 0 14

Sergi Roberto

90

  • 7.5
  • 7.5

Crack i niech w przyszłym sezonie wraca do linii pomocy. Przez całe spotkanie miał mnóstwo problemów z Marcelo i nikłe wsparcie od kolegów. Nie zachował się najlepiej, zresztą jak cała defensywa, przy golu Jamesa - powinien ochraniać krótki słupek, zamiast martwić się Kroosem. Poza tym solidny. Plus za piłkę do Paco z 18. minuty. Monstrualne podniesienie oceny w górę za ostatnią akcję spotkania - gdyby nie on, to piłka nie wydostałaby się nawet poza obręb pola karnego.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 3 0 0 8
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
53 91% 1 3 0 3

Gerard Piqué

90

  • 6.5
  • 7

Waleczny, motywujący i z wielką nadzieją w sercu. W defensywie miał swoje momenty - zwłaszcza w 47. minucie, kiedy kapitalnie przeciął dośrodkowanie w polu karnym. Z drugiej strony przy drugim golu popełnił, jak cała defensywa, spory błąd w przekazywaniu krycia - powinien przejąć Jamesa, gdyż Barcelona kryła strefą. W ofensywie był jak zwykle aktywny - w 59. minucie zabrakło mu szczęścia przy bardzo dobrym uderzeniu głową, ale za okazję z 80. minuty należy mu się bura - taką sytuację powinien wykorzystać z zamkniętymi oczami - nota w dół. Mimo wszystko bardzo dobrze z minusem.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
2 2 0 0 0 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
52 89% 0 2 0 6

Samuel Umtiti

90

  • 5
  • 7

Najwięcej interwencji z całego zespołu, ale to jemu zdarzyły się najpoważniejsze błędy indywidualne. Najpierw w 2. minucie sfaulował Cristiano w polu karnym i Realowi należała się "jednenastka" - Francuzowi się upiekło. Potem, w 67. minucie, przy rozegraniu Benzemy z Asensio zupełnie odpuścił tego drugiego i truchtem wracał za całą akcją - tylko złe ustawienie Portugalczyka zapobiegło utracie gola. Na koniec ponosi współudział przy golu Jamesa - jak cała defensywa. Na plus nie znaleźliśmy niczego szczególnego. Finalnie klasa niżej od swoich kolegów z obrony.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 2 0 0 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
56 89% 0 1 1 7

Jordi Alba

90

  • Asysta
  • 8
  • 7

Cóż za mecz Jordiego. W defensywie nakrył czapką swoich oponentów - Real nie miał zbyt wielu okazji jego stroną - nawet akcja Asensio z 47. minuty odbyła się po kontrze, kiedy Jordi nie miał szans na powrót. Poza tym solidnie (choćby 63. minuta). Najważniejsza była jednak praca Alby w ofensywie. Cztery świetne akcje (11., 56., 73. oraz 92. minuta), z których najważniejsza była oczywiście ta ostatnia - wyuczone na pamięć zgranie do Leo - każdy widział dokładnie co ma robić. Przy golu Jamesa ponosi wspólną winę z całą defensywą za brak komunikacji w przekazaniu krycia - Barcelona nie kryła indywidualnie i Jordi nie powinien podążyć za Kolumbijczykiem.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 0 1 1 12
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
45 89% 2 1 0 6

Sergio Busquets

90

  • 7
  • 7

Podobnie jak Iniesta w tym meczu - element układanki, co w przypadku Sergio nie jest niczym złym. Nie przypominamy sobie jego groźnych strat, a zamiast tego płynne przekazywanie piłki, umiejętne zmienianie kierunku rozgrywania akcji, interwencje (5., 31. oraz 49. minuta), a także kluczowe podania (10. oraz 69. minuta). Przy golu Jamesa próbował nawet ratować błędy linii defensywnej, ale nie miał szans. Bardzo dobrze.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 3 5
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
82 94% 2 2 1 4

Ivan Rakitić

90

  • Asysta
  • Gol
  • 8.5
  • 7.5

Stary dobry Ivan z końcówki sezonu 14/15, czyli piłkarz systemowy - na stałym poziomie, który w najważniejszych momentach potrafił błysnąć nietuzinkowym podaniem lub strzałem. Tak też było i tym razem. Idealnie wyłożył piłkę Leo przed pierwszym golem, a w drugiej połowie zamknął usta krytykom cudownym uderzeniem z dystansu. Plus również za dodatkowe kluczowe podania z 56. oraz 59. minucie - to ostatnie z rzutu rożnego na głowę Pique. 50% celnych dośrodkowań w całym meczu, to świetny wynik i taka też nota końcowa.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 1 1 0 1 8
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
49 96% 3 3 0 2

Andrés Iniesta

90

  • 6
  • 7

Solidnie, ale bez szału. Trudno wyróżnić go za coś więcej, niż za podanie z 68. minuty do Suareza. Plus również za dwa udane dryblingi (5. oraz 82. minuta). Poza tym raczej element układanki. Warto odnotować jego błąd z 18. minuty, po którym szansę miał Benzema.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 2 0 0 7
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
70 93% 1 3 1 2

Zawodnik meczu wg Redakcji i Czytelników FCBarca.com

Lionel Messi

90

  • Gol
  • Gol
  • 10
  • 9.5

Nie ma co się rozdrabniać - dał recital, udowodnił po raz kolejny, że kiedy trafi na swój dzień, to nie można do niego porównać absolutnie żadnego piłkarza - poziom nieosiągalny dla innych. Dwa gole, ciągłe kreowanie gry, czerwona kartka Ramosa za faul na nim. Takimi meczami legendy potwierdzają swój status.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
6 4 7 0 6 18
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
45 76% 0 2 1 1

Luis Suárez

90

  • 7
  • 6

Mało fajerwerków, za to dużo trudnej do wychwycenia pracy. Nie wychodziły mu w tym meczu strzały na bramkę Navasa. Trzy próby, dwie niecelne i jedna, którą powinien zamienić na gola, jednak uderzył na wysokości ramion Keylora. Z drugiej strony nie możemy zapominać o jego pracy w defensywie, która w takich meczach robi wielką różnicę - aż siedem intewencji - to niespotykana statystyka waleczności "dziewiątki". Plusik za udział w akcji Gomesa z 80. minuty, ale najważniejsze w całym meczu było zachowanie Luisa przy rozstrzygającym golu Messiego. Gdyby nie jego cichy blok na Nacho, to obrońca Realu miałby poważne szanse na zablokowanie uderzenia Leo. Zastawienie Hiszpana miało więc kluczowe znaczenie dla powodzenia całej akcji.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
3 1 1 1 0 11
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
27 82% 1 1 1 7

Paco Alcacer

70

  • 5
  • 6

Przeciętnie, ale trudno mu odmówić progresu w grze na przestrzeni sezonu i pracy w tym meczu. Plus za zgranie do Suareza z 19. minuty. Wielka szkoda niewykorzystania sytuacji z 56. minuty - to powinien być gol.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 1 0 0 1 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
8 88% 1 0 1 1

Rezerwowi

André Gomes

20

  • 7
  • 6

Kluczowa zmiana. Grał około dwudziestu minut, nie zapisał na swoim koncie żadnej interwencji, dryblingu, czy strzału, ale w najważniejszych momentach wyjaśnił wszystko. Najpierw kluczowe podanie do Pique z 80. minuty, które powinno stać się golem, a następnie udział w zwycięskiej akcji, kiedy idealnie wyczekał moment podania do Alby - wreszcie był trybem z barcelońskiej maszyny, a nie skarpetką nie do pary - warto to docenić.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 3
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
7 71% 1 0 2 0
REKLAMA

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

oceny czytelników mnie rozwalają

"Zastawienie Hiszpana miało więc kluczowe znaczenie dla powodzenia całej akcji". Suarez to Urugwajczyk

to zdjęcie rozwala! Bernabeu zamilkło :)

Ja przypominam sobie jedną karygodną stratę Busquetsa, po której szanse miał Benzema i gdyby jej nie spartolił powinien być gol.
Była też jedna sytuacja, gdzie bardzo ryzykował, w sumie niepotrzebnie i choć broni go, to, że przeciwnik popełnił faul to samo ryzyko w tej strefie, bez sensownego powodu, nie było dobrą decyzją.

Nie zgadzam się z oceną Umtitego, obniżać ocenę na (wątpliwy) faul który NIE zostało odgwizdany, to tak jakby podwyższyć oceną za gol ze spalonego którego nie był- nie uznany ale jednak gol.

Wracam po baniku.

Świetny mecz w wykonaniu barcelony Pique mogl jeszcze bardziej dobic te białe mendy i bardziej uciszyć Bernabeu. Ramos jak zwykle pokazal jaki z niego kapitan ,idiota totalny no i Leo co tu pisać ..pokazał ewidentnie gdzie jest ON a gdzie Cristiano , oby więcej takich klasyków w naszym wykonaniu.

Dawno tak wysokich ocen nie było.Nawet Gomes dostał 7.0 czyli wiedz,że coś się dzieje :D

Ronaldo 10 punktów - jego pudła mnie zachwyciły !

Podsumowując oceny i dyskusję, można stwierdzić że Gomes i Paco jeszcze dluuuugo będą musieli pracować na docenienie ze strony kibiców Barcy. Przynajmniej większości z tego portalu.

Świetne oceny.

Za niska ocena dla:
Umtitiego, Iniesty i Paco.
Za wysoka dla:
Gomesa i Suareza.
Ero, Ściah :D
Umtiti nie jest lewym obrońcą tylko środkowym. Mnóstwo sprintów w stronę bramki i czyszczenie okazji skała jak zawsze.
Iniesta może i bez błysku ale doskonale z Busim wychodzili z pod pressingu.
Suarez bez formy od kilku dobrych spotkań, w ostatnich 4 chyba nie trafił bramki widać zmęczenie sezonem.
Gomes na równi z Roberto? Za zagranie piłki w tempo? :D

Kto za taki mecz daje 9'5 mesiemu chcialbym zobaczyc tych oceniaczy jak im z pilka przy nodze idzie

Miło było zobaczyć w końcu cały mecz rozegrany przez Iniestę.

Mats i Leo zajebiście :)

Według mnie pomimo błędów Umtitiego (które były także błędami innych obrońców btw.) to zasługuje on co najmniej na 7. Tyle co on akcji zgasił w naszym polu karnym to nie byłem w stanie naliczyć. Jego intensywność i pewność była największa spośród zawodników z formacji defensywnej.

Rakitić do momentu gdy strzelił bramkę był najgorszy na boisku w szeregach Barcy więc jak dla mnie nota za wysoka.

Paco tylko 5 według redakcji. Chłopak wracał się do obrony, próbował, walczył. Bardziej sprawiedliwa ocena użytkowników
konto usunięte

Jeszcze pytanie, dlaczego "historyczne" zwycięstwo? Nie bardzo rozumiem. Chyba, ze dlatego iż Real pierwszy raz przegrał po golu w doliczonym czasie gry.
konto usunięte

Proszę redakcje o zmianę oceny dla Samuela. Przecież to równie śmieszna ocena jak dyskutowanie o tym czy Ramos faulował Leo. Umtiti się źle ustawił? A gdzie był Alba? Gdzie był Pique? W rozumieniu redakcji Samuel miał sam pokryć 3 zawodników z Madrytu? Niemal najmłodszy na boisku, grał na jednej z najbardziej odpowiedzialnych pozycji, zagrywał piłki lepiej niż Marquez czy Pique za najlepszej formy a dostaje niemal najgorszą ocenę... to jest żart. Umtiti był kluczowy, prawie tak samo jak Messi, bo kapitalnie bronił i kapitalnie wyprowadzał piłkę podaniami do przodu, bez strachu i stresu.

Ocena Umtittiego to żart? Zagrał lepiej od Pique. Czyścił prawie wszystko

Cholera, Paco i Gomes zaczynają coś grać. Mathieu ma kontuzję i odejdzie. Na kim będą się wyżywać nasi biedni hejterzy? Mam nadzieję że Fernadez kupi jakiegoś Douglasa, bo Barcelona straci część kibiców.

I to czytelnicy wystawili 9,5 Messiemu. Czytelnicy, którzy zawsze pytają "co ten piłkarz ma jeszcze zrobić, żeby dostać 10?".

Droga redakcjo. Po notak jakie wystawiliście poszczególnym piłkarzom za mecz z realem mam wątpliwości czy oglądaliśmy ten sam mecz czy raczej różne. Miałem okazję ogladać mecz kilkakrotnie i powiem tak: WASZE OCENY TO JAKAŚ ISTNA POMYŁKA, świadcząca o tym, że nie potraficie analizować gry piłkarzy i ich udziału w grę zespołu.
Myślę, że średnie oceny kibiców są zdecydowanie bradziej zbliżone do prawdy.
Redakcja moim zdaniem totalnie skompromitowała się ocenami dla zawodników linii obrony.
Moim zdaniem najlepszym był Pique, nieznacznie ustepował mu Umtiti.
Ocenienie gry naszych bocznych obrońców na 8 (Alba) i 7,5 (S.roberto), a jednocześnie przy nocie 5 dla Umtitiego panowie dziennikarze Was dyskwalifikuje.
W przypadku S.Roberto jedyny plus to za ostatnią akcję meczu.

On i Rakitic po prawej stronie to było zagrożenie, wiele niecelnych podań, pozbywanie się piłki przez podanie do najbliższego partnera prawie zerowa kreatywność ( poza bramką Rakitica i wspomnianą akcją Sergiow 92 min.).
Mecz pokazał, że S.Roberto to żaden obrońca. Można zadać pytanie czy przy drugiej bramce Realu winny był Busquets? ale można też zadać pytanie gdzie był S.Roberto. Nie bez kozery większość akcji Realu szła po stronie Rakitica i S.Roberto.
Pozycja S.Roberto na boisku jest w środku pola, a nie na obronie. Moja ocena dla niego za mecz 6,0 + 0,5 za akcję z 92 minuty.
Podobna ocena dla Rakitica, który poza fuksową bramką nic nie pokazał. Proponuję obejrzeć mecz jeszcze raz i dokonać ponownej oceny Rakiety w meczu z Realem.
Podobnie należy dokonać w odniesieniu do Alby. Proszę powiedzieć czym zasłużył Alba na 8?
Asysta prz 2 bramce Messiego. OK,
jedna lub dwie pozytywne akce w obronie, w tym przerzucenie głową piłki nad Ronaldo. I tyle. Na 8 to mógłby zasłużyć Carvahal gdyby gra n Barcie a nie Alba.
Alba moim zdaniem przeżywa spadek formy, zatracił prędkość i celnośc podań. Nie zmienia tej oceny fakt, że nie było przed nim tym razem Neymara.
I jeszcze jedno za trafnośc ocen redakcji niech posłuży ocena wystawiona Gomesowi, który miał jedną asystę Ii stopnia (podanie do Alby), a tak zrobił troszkę szumu, kilka strat, kilka fauli tylko w ciągu 20 minut. No ale waszym zdaniem to lepszy gracz niż Inesta (który swoją drogą nie zagrał jakiegoś wyjątkowego meczu, ale był przydatny).
Oceny :
Inesta redakcja 6 kibice 7
Gomes redakcja 7 kibice 6

Panowie ucczie się od zwykłych kibiców

Kluczowa zmiana. Grał około dwudziestu minut, nie zapisał na swoim koncie żadnej interwencji, dryblingu, czy strzału,

To nie on asystował tylko Alba a całą robote zrobił Roberto. Nie rozumiem oceny 7 za co co sami napisaliście czy li bez dryblingu, strzału, nic.

Przy ocenie Umtitiego próbujecie być bardziej świeci od papieża - nawet eksperci Marki uznali, że nie powinno być karnego za tak delikatny kontakt, gdzie Cristiano dodał bardzo dużo od siebie. Oczywiście pewnie część sędziów mogła to odgwizdać, ale wasze stwierdzenie i uwzględnienie tego in minus przy ocenie jest trochę zbyt kategoryczne.

Dziesiątka dla Leo i ZM w Klasyku, piękny widok :). Nie zgadzam się tylko z oceną Umtitiego. Według mnie zagrał świetny. Karnego na Ronaldo nie było(dosłownie dotknął piszczel Cristiano czubkiem buta nie utrudniając mu dojścia do piłki, a ten oczywiście to wykorzystał), a przez resztę meczu miał Portugalczyka w kieszeni. Wielokrotnie odbierał mu piłkę czy wygrywał w pojedynkach biegowych.

wydaliśmy tyle kasy w poszukiwaniu Xaviego a godnych następców mamy już w składzie - niech Messi i Roberto zaczną grać w pomocy. Wymiennie z Busim i Rakieta. Kupić wsparcie dla Vidala i klasowego prawego skrzydłowego i będzie super! Pamiętacie za czasów Guardioli naszym firmowym zagraniem były krosy do Alby lub Alvesa za plecy odbroncow teraz jest to wycofanie na 16 metr do wybiegającego z 2 linii Messiego

"Czytelnicy" chyba po kilku piwkach wystawiali te oceny. Emocje po meczu.
Real miał pełno sytuacji bramkowych. Gdyby nie bramka w 92 minucie byłby płacz, że Barcelona znowu nic nie grała i że pół składu trzeba wyrzucić jak to zawsze bywa ;)

po tym meczu wiemy ze jak Gomes zagra dobra pilke to nie umrze, oby on tez to wiedzial :)

Zdecydowanie za niskie noty dla stoperów, aż się zdziwiłam gdy je zobaczyłam. Umtiti nie zawinił przy golu Jamesa (to Alba zgubił Jamesa, który wykonał długi, samotny bieg zygzakiem w polu karnym od jednego słupka do drugiego, Samu był przy Asensio). Karny raczej się nie należał - ten kontakt był delikatny, a Ronaldo to wykorzystał jak to ma w zwyczaju. BigSam schował Ronaldo i Benzeme do kieszeni, naprawdę dziwi mnie taka niska nota.
Suerez ma podniesioną notę za pracę w defensywie (słusznie zresztą, zwłaszcza przy rzutach różnych dla Realu był widoczny) ale Paco już nie a także dużo harował. Mimo kluczowego przyblokowania Nacho uważam, że nota dla Luisito za wysoka, co miał na nodze ro psuł.
Pique był najlepszy w defensywie, a ma tylko 6,5. To wygląda, jakby zagrał przeciętny mecz. Na wielu powtórkach i nagraniach widać było, jak steruje liniami i mówi piłkarzom, co mają robić. Oddał bardzo groźny strzał głową, który świetnie wyciągnął Keylor, a w sytuacji po podaniu Gomesa również bramkarz Realu świetnie się zachował. Ciężko wymagać od stopera, żeby z tymi swoimi długimi szkitami zachował się jak rasowy napastnik i oddał mocny strzał tym bardziej, że nie mógł nabrać rozpędu. Obniżanie mu noty za tę sytuację to moim zdaniem przesada.

Fajnie, że wszyscy pomału wrócili na swój poziom. Oby jednak nie za późno

co do Umtitiego to wg mnie zagrał naprawdę dobrze i chyba Neymar się z tym zgadza ;) https://youtu.be/vPoQYlY_1CQ?t=1m

czemu "historyczne" ?

Ocena Umtitiego to jakiś nieśmieszny żart. Zarówno Ronaldo jak i Benzema nie dawali z nim sobie rady, dla porównania jak CR czy Asensio schodzili z lewego skrzydła na Pique to swobodnie dochodzili do groźnych strzałów. Obniżenie oceny za błąd przy karnym, którego nie było? Za złe krycie przy 2 bramce, kiedy to trzymał przy sobie Asensio? Niepotrzebne czepianie się na siłę, Umtiti lepszy od Pique w klasyku. Przyczepić się jeszcze można do rozbieżności w nocie Paco i Suareza, gloryfikujecie Luisa za pracę w obronie okej, ale Paco jako środkowy napastnik grając na skrzydle doskonale się dostosował taktycznie do sytuacji i kiedy Alba wybiegał pod pole karne Realu, praktycznie w każdej takiej sytuacji Alcacer go świetnie asekurował i pomagał Jordiemu. W ofensywie mu nie szło, ale to tak samo jak Suarezowi od kilku meczów.

Przy golu Jamesa, to nie linia defensywna, ale Busiu popełnił kardynalny błąd, bo przy kryciu indywidualnym pozwolił mu uciec.

Ja dałbym Bussiemu 8. To był moim zdaniem bardzo dobry mecz w jego wykonaniu. Zresztą, im dłużej się zastanawiam, tym bardziej podzielam pogląd, że FCB gra tak dobrze jak dobrze gra Busquets. Od tej zasady jest jeden wyjątek - wiadomo :)))

Jaki Karny? po faulu Samuela na The Best, takich karnych się nie gwiżdze. To było delikatne dotkimnięcie które nie powinno wytrącić z równowagi. Ceerek wypuścił sobie za daleko piłke i wykorzystał kontakt Samuela. Zrobił to, w czym jest mistrzem.

Umtiti- 5? A alba 3 noty wyrzej?
Troche przesadzona nota dla Umtitiego ktory moim zdaniem lepiej wprowadzal pilke od Pique. Obnizanie noty za faul w polu karnym ktorego defakto nie bylo jest dziwne. Widac spokoj i opanowanie, fakt mial bledy jak kazdy w defensywie ale np uwazam ze przy drugiej bramce akurat on z calej defensywy nie zawinil a James wbiegal ze strefy Alby w strefe Sergiego i Pique. Moim zdaniem za surowa ocena

Paco gral lepiej od iniesty!!!

Dlaczego Pique ma obniżona note za brak gola, a Suarez nie ma za niewykorzystanie tez 100%? Suarez ostatnio jest bez formy i ta ocena jest zdecydowanie za wysoka. Czym był lepszy od Paco, ktory cholernie walczyl w obronie

" Na koniec ponosi współudział przy golu Jamesa " - żart? Umtiti w tym momencie chyba krył asensio. Alba zgubił krycie jamesa gdy schodził z prawego skrzydła na lewo, na krótki słupek. http://image.prntscr.com/image/907b7621a908434788498713dfb4fcb5.jpeg 5.0 dla umtitiego to jest kpina

Sergi Roberto o notę wyżej , gdyby nie on nie byłoby zwycięstwa ( być może mistrzostwa Hiszpanii )

W niedawno opublikowanym artykule, w którym ekspert Marki oceniał prace arbitra, potwierdził, ze w 2. minucie meczu Umtitti nie faulowal Ronaldo. Nie rozumiem czemu ma za to obniżona ocenę i opisane jest, ze powinna być jedenastka

Może i nie jestem zbytnio obiektywna osobą, ale oceny Alby i Suareza jak dla mnie zawyżone. Oczywiście, Alba w ofensywie dał dużo, ale jednak prawie wszystkie groźne sytuacje Realu szły jego stroną. A Suarez w tym meczu grał jak Ronaldo. Praktycznie nic nie dawał, tylko marnowal dgodne sytuacje. Ocena 7 za blok na Nacho? Jestem pewny, gdyby mecz nie skończył się zwycięstwem Barcelony to jego ocena oscylowałaby około 3

Cieszę się, że ter Stegen został należycie doceniony za swój fenomenalny występ. Oczywiście Leo był bezapelacyjnie zawodnikiem meczu i właśnie dlatego łatwo byłoby zapomnieć o innych bohaterach tego spotkania, skrytych w cieniu wielkości Argentyńczyka. A Marc pokazał, że jeśli jest skoncentrowany, to gra na niesamowitym poziomie (czy ktoś pamięta bardzo ważny mecz, w którym nasz portero zagrał słabo?) - regularność przyjdzie z wiekiem :)

Gomes wchodzi z ławki i robi różnicę... TO faktycznie był magiczny wieczór ;)

Umtiti 5? Żart?
Najwięcej interwencji z całego zespołu - już za to powinien mieć szóstkę.

Eh przez chwilę mialem nadzieję ze uda się Messiemu zgarnac "10" od użytkowników :p

Tak wchodzę nieśmiało wczoraj od 22 licząc, że akurat za tym wejściem pojawią się oceny za klasyk. I nareszcie :3
Swoją drogą chciałbym powiedzieć, że jestem pod dużym wrażeniem jak szczegółowo oceniani są gracze przez redakcję. Widać, że mecz jest oglądany wielokrotnie i na podstawie takich analiz wyciągane są wnioski. Śledziłem podobne Stałe Fragmenty Dziennikarskie na innych portalach i co prawda tak oceny były do 12h po meczu ale miałem wrażenie, że są tworzone "na szybko" bez szczegółowej analizy.
Szanuję Was droga redakcjo ogromnie!