Leo Messi wyprzedził Cristiano Ronaldo w liczbie bramek zdobytych w piłce klubowej

Dariusz Maruszczak

30 października 2019, 10:49

Sport, Mundo Deportivo, AS

85 komentarzy

Fot. Getty Images

Leo Messi znakomicie zaprezentował się w meczu z Realem Valladolid, w którym strzelił dwa gole i zaliczył dwie asysty. Trafienia Argentyńczyka spowodowały, że wyprzedził on Cristiano Ronaldo w liczbie bramek zdobytych w piłce klubowej.

Messi ma już na koncie 608 goli w oficjalnych spotkaniach, podczas gdy Portugalczyk może pochwalić się 606 trafieniami. 32-latek na swój dorobek pracował przez 695 pojedynków, co sprawia, że jego średnia bramek zdobywanych na mecz wynosi 0,87. Z kolei Ronaldo wystąpił w 814 starciach Sportingu, Manchesteru, Realu Madryt i Juventusu, wobec czego jego średnia to 0,74 gola na spotkanie. W zespole klubowym Messi strzela bramkę co 92 minuty, a 34-latek - co 109 minut.

Kapitan Barcelony we wczorajszym spotkaniu oprócz dwóch goli i dwóch asyst zanotował także 58 celnych podań i stworzył cztery szanse na zdobycie bramki. Messi 69 razy otrzymywał piłkę od swoich kolegów, czyli najwięcej wśród wszystkich piłkarzy Blaugrany. Najczęściej podawali mu Arturo Vidal (18) i Sergio Busquets (16). Ponadto Argentyńczyk zaliczył siedem udanych dryblingów i wygrał 9 z 14 pojedynków.

Messi w meczu z Realem Valladolid zanotował także kolejne osiągnięcia. Argentyńczyk strzelił swoją pięćdziesiątą bramkę z rzutu wolnego i przekroczył granicę stu trafień, od kiedy trenerem Barcelony został Ernesto Valverde (obecnie ma ich na koncie 101). Messi zanotował swój 120 dublet w LaLidze, co stanowi rekord rozgrywek. Na kolejnych miejscach w tej klasyfikacji znajdują się Cristiano Ronaldo (85), Telmo Zarra (75) i Alfredo Di Stéfano (54).

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

Jeszcze pokażcie asysty Leo z CR7 :)

Cristiano dziś dołożył gola w 95 minucie z karnego dając zwycięstwo juve z genuą :)

Biedny Chrystiano, nawet w tej jedynej rzeczy, w której miał uchodzić za lepszego, stał się tak szybko gorszy :(

Jeszcze go zostawi z tylu ladne pare goli!Messi na fali cr7 juz powoli sie zacina noe strzela jak kiedys

Wydaje się że widzieliśmy wszystko co Leo robi, ale za każdym razem zachwyca ponownie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_men%27s_footballers_with_500_or_more_goals
Jeżeli weźmiemy pod uwagę gole w meczach towarzyskich klubowych Messi też już ma ponad 700 goli. Myślę że za 2-(max)3 sezony Messi i Ronaldo będą na szczycie tej listy. Pozostaje pytanie kto będzie 1

Jeszcze w lidze mistrzów niech go wyprzedzi i będzie pięknie! Chociaż wolałbym, żeby Barca po prostu wygrała ligę mistrzów.

Wielbimy tez niby Messiego,.ze.jest bardziej skromny i.cichy na boisku. Jednak po.za nim.juz tak.różowo nie jest i.predzej CR jest bardziej ludzki niz.Messi w.zyciu prywatnym.

Bramka na mecz, kosmos. Ponad 10 lat na najwyższym poziomie i taka średnia. Jeden jak i drugi zasługuje na każdą pochwałę.

Mozna nie lubic Ronaldo, mozna mowic,.ze przez.wiele ostatnich lat np. Mniej.asystuje ale.to jednak perfekcjonista. Pewnie gdyby Leo spedzil kilka lat w premiership i juz ponad.rok w serie.a to tych bramek mialby o wiele mniej taka jest prawda niestety. Leo w Barcelonie ma wszystko pod siebie juz od 11 lat. Ronaldo jednak.jest w stanie sie zaadoptowac wszedzie. W United byl finezyjnym dryblerem, ktory wniosl do pl cos wielkiego i ogladanie jego trikow z tamtych czasow dalej jara. ON,Rooney i ferguson zlamali hegemonie chelsea.W Realu z roku na rok stawal sie lowca bramek, ktoremu jednak.we krwi zostaly rzuty wolne,strzal z dystansu czygra glowa. Do tego umiejetnosc bycia tam gdzie trzeba a tego sie nauczyc nie da. To przeniosl tez do juve.

Messi akurat przez te 9 lat pobytu Ronaldo w.Hiszpanii.zdecydowanie.wiecej razy bil Ronaldo w bezposrednich starciach Barcy z Realem. Tutaj jest plusik.dla Messiego.

Szkoda ostatnich dwoch i pewnie kolejnego sezonu,zmarnowanych w lm za panowania Valverde. Ale to juz sprawa Messiego, widocznie gosc mu pasuje. Tyle,zeLM juz nigdy nie zobaczy dziekki duetowi bartek ev.

Może i go przebił, ale to CR7 wszedł do klubu 700, nie Messi. Jeśli Leo wstąpi do tego elitarnego klubu to będę usatysfakcjonowany :D

Wielu jest takich napastników, którzy nie strzelą nawet 120 bramek w swojej karierze, a co tu dopiero mówić o dubletach :D

Oby to się utrzymało lub i powiększyło, jeszcze tylko więcej goli w karierze klubowej oraz w sumie i tytuł najlepszego piłkarza w historii nadany prawie bezapelacyjnie.

120 dublet. Boże.

Ponad 2 lata różnicy dodając pozycję na jakich grają....
Dla mnie nie ma porównania.

Jeszcze chciałbym żeby Leo został liderem klasyfikacji wszechczasów strzelców LM - byłoby pięknie

Messi po raz trzeci go wyprzedził. Po raz pierwszy w ubiegłym sezonie, potem kontuzja i Ronaldo dobił, potem Messi znowu o jedną bramkę był lepszy i ostatnio Ronaldo się zrównał i teraz Messi znowu na prowadzenie wyszedł. Zastanawiam się czy to będzie wiadomość co kolejkę, jeśli Ronaldo dorówna, albo Leo bedzie miał kontuzję.

Nie wiem czy radość z tego jest na właściwym miejscu. Ronaldo tera nie będzie mógł spać i cały czas będzie się stresował....

Oj Panowie będziemy płakać gdy któregoś pięknego dnia Leoś zawiesi buty na kołu i zakończy karierę.
Mam nadzieję, że jego pożegnalny mecz nasze rodzime telewizje nie przegapią. Ale póki co cieszmy się, że dane nam oglądać największego magika piłkarskiego wszechczasów

A jakby tak jeszcze zrobić zestawienia asyst ?! W tym aspekcie Leo też ma galaktyczne osiągnięcia, więc fajnie by to było porównać na tle innych legend:)

Tu nie ma czego porównywać...
Messi jest na zupełnie innym poziomie i raczej nikt z obecnie grających tego co on nie osiągnie.
Weźmy Cr7,to jest typowy goleador i gdzie mu tam w kreowaniu gry do naszego Leosia.
Kolejni to Salah,Mbappe czy chociażby Hazard.
To są świetni piłkarze ale Messi sam ma to wszystko co oni razem wzięci więc muszą zjeść
jeszcze beczkę soli aby wskoczyć na jego level.

Ale Valverde stworzył bestie!

ale Ronaldo to skszydłowy z kontuzjo kolana gra, to mu x2 powinni liczyć a messi na sterydach wiec podzielic przez 2... wiec Ronaldo ma 4x wiecej kłamcy.

Statystyka asyst Messiego i Ronaldo by się przydała ;)

Lista najlepszych strzelców klubowych w najwyższej klasie rozgrywkowej :
Más goles oficiales a nivel de clubes (Primera División)



[682] Bican (24 temporadas)

[680] Pelé* (21)

[675] Romário* (21)

[646] Jones* (18)

[627] Puskás (23)

[608] MESSI (16)

[606] CR7 (18)

[587] Zico* (24)

[585] Eusébio (21)

*semi-profesional & regionales.

Miód na moje serce
Miód na moje oczy
Miód na moje uszy

Maść na ból dupy fanbojów pięknego
:D