Oficjalnie: Ousmane Dembélé nie zagra w El Clásico

Dariusz Maruszczak

9 października 2019, 13:49

Mundo Deportivo

104 komentarze

Fot. Getty Images

Komitet ds. Rozgrywek poinformował o zawieszeniu Ousmane’a Dembélé na dwa mecze LaLigi w związku z czerwoną kartkę otrzymaną przez Francuza w starciu z Sevillą.

To oznacza, że skrzydłowy opuści nie tylko spotkanie z Eibarem, ale również rywalizację z Realem Madryt w El Clásico. Komitet ds. Rozgrywek nie uwzględnił odwołania Barcelony od czerwonej kartki pokazanej Dembélé przez Mateu Lahoza za skierowanie w stronę arbitra słów „jesteś bardzo zły”. Kataloński klub uważał, że piłkarz nie wyraził pogardy względem sędziego, ale organ RFEF nie zgodził się z tą interpretacją. Teraz Barcelona prawdopodobnie odwoła się od tej decyzji do Komitetu Apelacyjnego, a w ostateczności do Trybunału Arbitrażowego ds. Sportu.

Komitet ds. Rozgrywek poinformował również, że Gerard Piqué zostanie zawieszony na jeden mecz po otrzymaniu piątej żółtej kartki w tym sezonie. W jednym spotkaniu nie będzie mógł zagrać również Ronald Araujo, który także otrzymał czerwoną kartkę w meczu z Sevillą. Według Komitetu ds. Rozgrywek w spornej sytuacji był kontakt między Urugwajczykiem a rywalem, co nie pozwala na zdyskredytowanie decyzji arbitra.

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

Dlaczego Dembele będzie zawieszony na dwa mecze, a Araujo na jeden skoro obaj dostali czerwone kartki?

@trophy bo Araujo dostał za faul, który nie był widocznie sklasyfikowany na większą ilość spotkań, a Dembele za pyskówki (czytaj "obrażanie" sędziego). Inne wykroczenia

@trophy Bo Araujo dostał czerwień za 'zwykły faul', a Dembele bezpośrednia czerwona za obraze sedziego, za co jest przewidziana kara od 2 do 3 meczów zawieszenia. Z racji że to jego pierwszy wystepek dostał dwa mecze

@trophy Araujo dostał czerwoną za coś innego niż Dembele. Araujo za przewinienie w ferworze walki, a Dembele za niesportowe zachowanie polegające na krytyce pracy arbitra, co jest zakazane.

@Marsmall @reef @nadachu dzięki za wyjaśnienia!

@trophy plusik za kulturkę :)
« Powrót do wszystkich komentarzy