Oceny za remis z BVB

Gaspar

18 września 2019, 22:00

98 komentarzy

Borussia Dortmund

BVB

Herb Borussia Dortmund

0:0

Herb Borussia Dortmund

FC Barcelona

FCB

  • Wtorek, 17 września 21:00
  • Signal Iduna Park
  • Polsat Sport Premium 2

Przypominamy zasady, którymi kierujemy się podczas wystawiania ocen, zawarte w regulaminie oceniania zawodników. Pamiętajcie, że jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub uwagi związane z artykułem i zamierzacie zadać pytanie w komentarzu, zajrzyjcie uprzednio do działu FAQ – bardzo możliwe, że znajdziecie tam gotową odpowiedź. Czekamy również na wasze merytoryczne argumenty, które mogą przyczynić się do zmiany ocen zawodników - pod warunkami zawartymi w regulaminie. Życzymy owocnego zapoznawania się z tekstem oraz zachęcamy do pozostawiania komentarzy.

Oceniający: Gaspar, Ściah

  • Gol
  • Asysta
  • Gol sam.
  • Ocena redakcji
  • Ocena czytelników

Zawodnik meczu wg Redakcji i Czytelników FCBarca.com

Marc-André ter Stegen

90

  • 10
  • 9

Przy wyniku 0:0, 4 interwencjach ratujących Barcelonie 4 litery (w tym obroniony karny) nie może chyba być lepszej okazji do dania bramkarzowi najwyższej możliwej noty, tym bardziej, że dzięki Niemcowi nie doświadczyliśmy powtórki koszmaru z Anfield. Tytuł zawodnika meczu jest tu tylko formalnością.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 1 2
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
26 92% 0 3 0 4

Nélson Semedo

90

  • 5
  • 5

Z Portugalczykiem jest ten problem, że generalnie rozegrał niezły mecz, przynajmniej w defensywie, ale popełnił jeden błąd i to jaki. Poza tym miał najwięcej interwencji spośród piłkarzy Barcy, praktycznie zmarginalizował swoją grą rolę Sancho w meczu, a pod koniec meczu dwukrotnie zaistniał w ofensywie - należy tu zaznaczyć jego świetne prostopadłe podanie do Suareza w 94’. Szkoda sprokurowania karnego, ponieważ nota mogłaby być wyższa.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 2 0 1 10
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
62 85% 1 5 2 11

Gerard Piqué

90

  • 5
  • 5

Trudno nie zauważyć, że w najwyższej dyspozycji to on nie jest. Szczególnie w oczy rzucały się nieuzasadnione wyjścia z linii, by asekurować Semedo, który tak dużej asekuracji w tym meczu nie potrzebował. Z tego poszła akcja dla Borussi w 25’, w której ter Stegen po raz pierwszy ratował zespół przed utratą gola. Miał poza tym jedną niedopuszczalną stratę w 5’. Na pochwały zasługuje gra na wyprzedzenie - akurat w tym elemencie Pique prezentował wysoki poziom. Szkoda również główki z 13’ - gdyby lepiej uderzył piłkę, to kto wie czy nie padłaby z tego bramka.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 1 0 0 3
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
72 96% 0 4 2 6

Clément Lenglet

90

  • 5
  • 5

Ilość strat u Francuza wręcz powala. Co prawda głównie to były niecelne podania, choć w 39’ koncertowo stracił piłkę na własnej połowie na rzecz Reusa. Do tego złe wybicie w 78’ rozpoczynające akcję BVB, które skończyło się podwójną interwencją ter Stegena oraz błąd techniczny w 90’ kiedy musiał ratować się faulem. Na plus super podanie do Griezmanna w 43’ oraz, tak jak w przypadku Pique, gra na wyprzedzenie. Mimo tego nie można zaliczyć tego meczu do udanych w wykonaniu Lengleta.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 0 11
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
84 87% 0 5 1 3

Jordi Alba

40

  • 5
  • 5

Popełnił tylko jeden, większy błąd, kiedy z dziecinną łatwością dał się ograć Hakimiemu. Poza tym miał ciekawe wejścia w ofensywie - szczególne brawa za dobre dogranie w 30’. Szkoda, że nikt tego nie przeciął. Na więcej nie pozwolił mu uraz.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
28 86% 0 2 0 0

Frenkie de Jong

90

  • 5
  • 7

Grę Holendra można podzielić na okres, kiedy grał wyżej i kiedy przeszedł na pozycję Busquetsa. W swoim pierwszym akcie nie wyglądał dobrze - szedł na raz, był niedokładny oraz mało odważny. W drugim akcie praktycznie z miejsca zaczął przypominać tego de Jonga z Ajaksu. Czyścił niemal wszystko, wyprowadzał piłkę z dużą odpowiedzialnością, a nawet udało mu się posłać świetną piłkę z głębi pola do Roberto. W rezultacie ocena nie mogła być zbyt wysoka.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 1 7
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
80 91% 0 4 0 7

Sergio Busquets

60

  • 4
  • 5

Dosyć dyskretny mecz w wykonaniu, o czym świadczy liczba podań. Niestety ta dyskrecja odznaczyła się również tym, że Borussia miała totalną swobodę przed polem karnym Barcy - Busi po prostu nie nadążał za akcjami rywali. Jakby tego było mało, to zanotował dwie straty, które rozpoczęły kontry Borussi w 16’ i 53’. Ratuje go gra w pressingu, która przy obecności graczy tak mobilnych jak Arthur czy de Jong wyglądała naprawdę dobrze. Generalnie jednak słaby mecz w jego wykonaniu.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 1 2
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
37 95% 0 0 0 1

Arthur Melo

90

  • 5
  • 7

Widać postęp w grze Arthura. Przede wszystkim wytrzymał cały mecz i przebiegł niemal 11km. Dodatkowo częściej decyduje się na przerzuty niż w poprzednim sezonie, kiedy bazował na krótkich podaniach. Poza standardowo kapitalną techniką użytkową i pomocą w defensywie (najwięcej przechwytów w drużynie) dalej jego pierwszym ruchem z piłką przy nodze, w większości przypadków, jest ruch w kierunku własnej bramki. Nie wspominając o podaniach, z których większość stanowią te w poprzek boiska. Ten brak odwagi, zarówno u de Jonga jak i Arthura, odbił się na ilości szans wykreowanych przez Barcelonę w meczu. To jest kolejny krok, który Brazylijczyk musi wykonać w swoim rozwoju. Stąd pomimo ciekawego występu ocena jest taka jaka jest.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 3 13
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
84 92% 1 9 2 3

Anssumane Fati

59

  • 4
  • 5

O Fatim można napisać krótko - zderzył się ze ścianą, w tym wypadku żółtą. Nie może zatem dziwić niemoc fizyczna w przypadku nastoletniego wychowanka, który, o dziwo, nie zniechęcał się swoimi niepowodzeniami, stratami, tylko dalej próbował grać swoje. Dlatego w jego przypadku należy cieszyć się małymi rzeczami, jak chociażby trójkowa akcja z Suarezem i Griezmannem. To była dla niego na pewno cenna lekcja, a może nawet kubeł zimnej wody po ostatnich sukcesach w La Liga.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 1 0 1 8
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
30 80% 0 0 0 2

Luis Suárez

90

  • 5
  • 4

Dało się odnieść wrażenie, że Suarez nie jest gotowy na pełne 90 minut, co nieco łagodzi ocenę dla Urugwajczyka, a także łagodzi wymiar kary za małą ruchliwość w ofensywie. Mimo tego oraz jego tradycyjnej toporności nie można mu było odmówić pomysłowości. Za przykład można tu podać akcję z 48’ kiedy świetnie minął obrońcę i podjął dobrą decyzję o zaskakującym strzale z ostrego kąta - po prostu dowolne jego podanie zostałoby przecięte. Dodatkowo należy wspomnieć o świetnym dograniu do Messiego w samej końcówce. Poza tym był to typowy Suarez - pracował w pressingu i notował proste straty. Chleb powszedni.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
2 1 2 0 0 11
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
27 70% 2 2 0 2

Antoine Griezmann

90

  • 4
  • 5

Ponownie przez większość czasu poza grą. Dalej nie może odnaleźć swojego miejsca, co dziwić nie może, gdyż pozycja, na której błyszczał w Atletico jest zdominowana przez Messiego. Potrzeba zatem czasu na „wgranie się” Francuza w system Barcy, bo póki co Griezmann wygląda bardzo niemrawo, wręcz apatycznie. Jedynie prostopadłe podanie do Suarez z 7’ oraz praca w defensywie działają na korzyść jego ocenie.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
2 0 0 0 1 12
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
39 77% 1 2 1 3

Rezerwowi

Sergi Roberto

50

  • 5
  • 5

Wszedł za kontuzjowanego Albe i na pewno niczego nie zepsuł. Sęk w tym, że niczego też nie wniósł. W grze wzajemnej wyglądał dobrze, ale nie robił potrzebnej przewagi na skrzydle. Tym samym Barca była obdarta ze wsparcia na bokach boiska, co mocno ułatwiało grę w obronie Borussi. Zagrał po prostu poprawnie i nic więcej.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 1 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
41 85% 0 3 0 2

Lionel Messi

31

  • 5
  • 5

9 strat w 30 minut - imponujący wynik, który ma swoją drugą strone, a mianowicie taką, że Messi tradycyjnie szukał gry do przodu. Nie można jednak było mieć wobec Argentyńczyka kosmicznych wymagań, jest świeżo po zdradliwej i przedłużającej się kontuzji, a także zagrał przeciw naprawdę dobrze ustawionemu i nastawionemu rywalowi.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 2 0 0 9
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
22 82% 0 1 1 1

Ivan Rakitić

30

  • 5
  • 4

Tak jak u Roberto - można jedynie odnotować fakt, że pojawił się na boisku. Chociaż w przeciwieństwie do wychowanka w 71’ poszedł na raz przy akcji BVB, w której Alcacer posłał niemal pionową świecę. Przy lepiej ułożonej nodze to powinna być bramka. Przy braku ocen połówkowych Rakitic zarabia od nas naciąganą ocenę wyjściową.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 3
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
32 91% 0 0 1 2

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

Suarez taka sama ocena co Arthur xDD

Kogoś nieźle pogrzało - Suarez taka sama ocena jak Arthur???

Rakitic taka sama ocena jak De Jong i Arthur lol
Gratulacje jak zawsze dla redakcji:))

Suarez 5? Boże święty.... Koleś był tragiczny.... Jakim cudem ma 5?

Coutinho de jong Arthur tak powinna wyglądać pomoc niestety trener i zarząd do wymiany

Po ocenie dla Leo widać, że redakcja ocenia za nazwisko i zasługi. Leo nie zrobił żadnej akcji, często zamiast podać wolał wejść między 3 co skutkowało stratą, do tego ta sytuacja z ostatniej minuty, gdzie moim zdaniem mógł zachować sie lepiej. Gdyby tak zagrał gość z mojego avka to pewnie więcej niż 2 by nie dostał za taki występ. A argument, że tracił bo grał do przodu to idiotyzm.

Arthur ocena wyjściowa xD i to ta sama co Suarez, który jak zawsze grał padakę. Niepoważne są te oceny.

Tych ocen należy pogratulować redakcji, nie ugieli sie przed presją rambli uznając de Jonga i Arthura za meczowych craków w tym spotkaniu. Świetny opis Arthura - to co od wczoraj piszę w komentarzach. Zgodzę się z opisem Axela w stosunku do Pique. Ivan niestety jak na niego tym razem nie ogarniał ani w ataku ani w defensywie, czego przykladem było totalne odpuszczenia akcji i zawodnika BVB przy strzale w poprzeczkę.

Jak można dać takie same oceny Arthurowi,Messiemu i Rakieticovi? Masakra.

"na której błyszczał w Atletico jest zdominowana przez Messiego." przecież Messi wszedł po 60 minucie, więc przez 60 min nie mógł sobie znaleźć miejsca na pozycji na której błyszczał w Atletico? nie rozumiem tego opisu...

@KibicBarcy84 To iż mówisz ze Griez po miesiącu gry w klubie się nie nadaje świadczy tylko o twojej głupocie. Więc nie wiem czym tu się chwalić

Serio tak bardzo nie widzicie ci robi Griezmann? Sam podchodziłem z dystansem do tego transferu, ale ma piękne podania, dobre pomysły, zapal, zależało mu.
Za to Ansu z taką samą oceną, to porażka. Po co podnosic ocenę za poprzedni mecz?

Nie no, ocena Suareza to najzwyklejszy żart. Uznać chyba trzeba, że komuś omsknela się ręka i nie w tą stronę pojechał z oceną.

Trochę nie rozumiem tych ocen. Prawie wszyscy odpowiedzialni za bronienie ocena wyjściowa, a przecież Borussia mogła nam zrobić z du*y przecier. O co tu chodzi? Skoro wszyscy zagrali w miarę ok to dlaczego tam mogło być 4:0?

Messi? 2. Jakie 5? Ilość bezsensownie pchanych do przodu akcji była przytłaczająca. Rozumiem, że miał ochotę do grania, ale litości... Do tego zmarnował ze dwie okazję na dobrą kontrę.

Arthur, który myślałem, że płuca wypluje i był wszędzie ocena 5, a Sergio, który już powinien śladem Iniesty dac sobie spokój i za którego to Arthur musiał zasuwać w obronie 4?

Sorry Panowie, ale tym razem te oceny w ogóle mi się nie kleją.


@Gaspar dobrze, nie znam Cie więc to nie jest pewnik z Dembele. Natomiast dalej nie wiem za co Leo dostał 5? Za PRÓBY gry do przodu, które nic nie dały oprócz straty i możliwości do kontry? Linia pomocy funkcjonowała lepiej, gdy Leo nie było na boisku. Po jego wejściu ich rola w ofensywie została bardzo ograniczona. Dla mnie było dużo więcej minusów niż plusów gry Leo, dlatego nie rozumiem tej oceny po prostu.

@pax daj mi zjeść śniadanie :D.
Bardzo dziękuję @AxelF za merytoryczny komentarz bezpośrednio tyczący się powyższych ocen. Sam się wahałem z oceną dla Pique, ale nie pomiędzy 6 i 7, a bardziej pomiędzy 5 i 6. W głowie mam sytuację, kiedy Pique bez większego sensu podchodził pod pozycję Semedo z niepewną asekuracją. Jeden z takich ruchów dał BVB "setkę" w 25'. Dlatego na 7 się nie zgadzam, ale na 6 już tak. Poprawa oceny przeze mnie w artykule musi być podparta znaczną liczbą poleceń i skoro jako członek zespołu redakcyjnego klepnąłem ten regulamin, to nie mogę działać wg własnego widzi-mi-się, nawet jeśli moje widzi-mi-się weszłoby teraz do edycji ocen i podwyższyło tę ocenę.
Co do pozostałych komentarzy - dla mnie istnieje oczywisty podział między ocenami rezerwowych i graczy pierwszego składu. Mają one zupełnie inną skalę, a tym samym uważam, że "5" dla np. Arthura nie równa się "5" dla Ivana. Ta różnica w skali jest tym większa im mniej minut rozegrał piłkarz. A dlaczego Rakitic dostał taką samą ocenę co Leo, który grał tyle samo? Wyjaśnienie jest w opisie, powtarzać się nie będę, wszystko jest tam czarno na białym.
Również do opisu odwołuję w przypadku oceny Suareza. Przypomnę, że oceny, szczególnie w obecnej formie, są mega subiektywne, tak więc komentarze typu "oceną dla Suareza to żart" jakoś mnie nie przekonują do wzięcia pod uwagę możliwości zmiany oceny, choćby miały 1000 poleceń. Zachęcam zatem do argumentacji, a nie łapania poleceń. Te możecie sobie nabijać na Rambli.
Co do oceny dla Valverde - możecie o niej zapomnieć. Uważacie, że nie czytamy Rambli? Doskonale wiemy jaką opinię ma tu Valverde, dlatego nie będziemy nakręcać hejtu na niego i nie damy Wam satysfakcji i możliwości wyżycia się przy dawaniu mu co mecz oceny 1.
Pozdrawiam

Ktoś tutaj wrzucił pomysł z oceną dla trenera, i według mnie to bardzo fajny pomysł. Droga redakcjo, co wy na to?

Cieszę się z tego jakie noty daliście de Jongowi i Arthurowi bo wcale nie grali dobrze. Grali przede wszystkim asekuracyjnie a i tak mieli wiele strat jak na środkowych pomocników.

W mojej ocenie druga połowa wyglądała zdecydowanie gorzej niż pierwsza i zmiennicy nic nie wnieśli. Dlatego dziwią mnie oceny Raktica i Roberto tj. u Alby, Arthura, czy De Jonga. Jeśli tamci dostali 5 to podstawowi o notę wyżej. Dla mnie zawyżona ocena Semedo - sprokurowany rzut karny i bardzo średnia postawa w całym meczu. Taki mamy moment sezonu, że Barca gra bardzo w kratkę i jeszcze trochę poczekamy na pokazanie pelni możliwości...

NAPRAWDĘ???!!! "generalnie rozegrał niezły mecz, przynajmniej w defensywie, ale popełnił jeden błąd i to jaki. Poza tym miał najwięcej interwencji spośród piłkarzy Barcy, praktycznie zmarginalizował swoją grą rolę Sancho" - i za to 5?! Fakt, że przy karnym zawalił całkowicie, ale czy to powód, żeby mu aż tak ocenę obniżać? Oprócz tego wielbłąda w defensywie ok (o czym piszecie) i w ofensywie mieszał grając także z lewej strony. Czasem mam wrażenie, ze jest niżej oceniany, bo to Semedo, a nie Messi np.

Dla mnie Pique ilością interwencji na wyprzedzenie, gaszeniem wielu akcji BVB w zarodku, często głęboko w kierunku bramki rywala, zasłużył na wyższą notę niż wyjściowa.
Tuż po obejrzeniu meczu, postawiłem Bussiemu 6, bo sporo akcji BVB zostało "zgaszonych" w jego strefie. Dopiero szukając powtórek do karnego, zwróciłem uwagę, że większość z tych akcji, skasował właśnie Pique. Chłopak zdecydowanie nie jest w optymalnej formie, zwłaszcza fizycznej, ale zapracował na solidną notę, zwłaszcza, że koncertowo niczego nie zawalił. Dla mnie wręcz 7.

@xBarteZx

NIczego nie zbiłeś pod każdym spotkaniem wychwalasz Nelsona. Piszesz że jest mega crakiem, że gra świetnie, że ma większy potencjał od Messiego.
Pierwszy mecz z Bilbao redakcja oceniła Semedo za najgorszego obok Dembele zawodnika meczu, Ty dałes mu ex aequo najlepszą ocenę ze wszystkich zawodników, mimo że to on nie pokrył Adruiza i Barcelona przegrała, dałeś mu ocenę bardzo dobrą. Z Betisem dałeś mu ocenę 8!!!, najwyższą z formacji obronnej i pomocy, mimo że w meczu w którym Barcelona dominowała robił dziury w obronie i nie nadążał z powrotami (vide pierwsza bramka). Od redakcji dostał najniższą ocenę oprócz ter Stegena i Busiego. W meczu z Osasuną oceniłeś go na poziomie 7 innych zawodników z pola mimo, że zagrał jeden z najgorszych meczów z Barcelonie i przez redakcje został oceniony najniżej ex aequo z dwoma zawodnikami - był wspólwinny pierwszej bramki (Torresa), czego nie uznałeś. Jedynie z Valencią oceniłeś podobnie jak redakcji, jednak nie uznałeś jego winy przy stracie bramki (ostatniej)(wkręcany przez Guedessa, przegrał pojedynek biegowy z Guereiro mimo że miał przewagę, dopuszczając do sytuacji sam na sam, itd...).
Jego błędy w sezonie to juz po 5 spotkaniach jest spore tomisko :)
.
Z Borussią zawalił sytuacje z karnym i miał problemy z ustawianiem się, gdy przeciwnicy go wyciagali z strefy - Ty oceniłeś jego grę z karnym na 8 a bez na 9. Co jest kuriozalne, bo ani nie był opoką w defensywie ani w ofesnywie niczego nie pokazał wilkiego.
Bardzo często piszesz o Semedo rzeczy które nie mają pokrycia w rzeczywistości, o jakiś wymyślonych sytuacjach, dobrej gry z Dembele czy tak jak o meczu z Borusią o jego brylowaniu w ofensywie czy inne wymyślone historie.
Każdy ma prawo oceniac zawodnikó jak chce, dlatego nie mam pretensji że oceniasz zawodnika poiprzez sympatie a nie jego grę czy umiejetności.

Ja go w tym sezonie wychwalałem za pewne elementy gry, dostrzegałem poprawę, jednak to wciąż nie jest poziom przecietny czy dobry jak na taki zespół jak Barcelona.
konto usunięte

@AV0CAD0 " Ale ok, rozumiem że jesteś typem człowieka, który w restauracji prosi kelnera o argumentację dlaczego poleca akurat schabowego. Wielki racjonalista, polski Karl Popper." XDD piękne, pozdrawiam

@pax Po nierównym wyścigu Porsche 911 z Fiatem Pandą też oczekiwałbyś argumentów potwierdzających wyższość Porsche?
Komentarz odnośnie oglądania meczu nie był argumentem. Był stwierdzeniem, że zaczynasz brnąć w coś strasznie głupiego. Ale ok, rozumiem że jesteś typem człowieka, który w restauracji prosi kelnera o argumentację dlaczego poleca akurat schabowego. Wielki racjonalista, polski Karl Popper.

Dramat w jednym słowie. Gdyby nie Mark byłby taki wynik jak z Realem. Ile będzie "trwał" ten trener. Pilarzy mamy dobrych ale tu problem leży w osobie Valverde. Brakuje kogoś ze świeżym spojrzeniem na grę. Ze zmysłem taktycznym dopasowanym do każdego przeciwnika. Dwa sezony dramatów w lidze mistrzów. Same wyniki 0:4 z PSG 0:3 z Romą i 0:4 z Liverpoolem mówią same za siebie... ale nie trzymamy tego pana który gubi się gdy wtedy kiedy nie powinien.

@milosz00 czyli straty Messiego to plus, bo sie starał? Mógł grac dużo wyżej i zostawić rozgrywanie pomocnikom. Nie sztuką jest wziąc ciężar gry na siebie i nie zrobić nic pożytecznego.
Idąc Twoim tokiem rozumowania to straty Dembele czy Suareza tez są na plus, bo próbują grać ofensywnie, tak?

@Peciak
Raczej nie, zagrał oprócz karnego dobrze, ale nie był to jakiś bardzo dobry występ. Po prostu bez sytuacji z karnym był to dobry występ za co go chwaliłem po meczu. W ofensywie nie za wiele sie pokazywał, w defensywie dość dobrze ogarniał pojedynki 1 na 1, jednak mnie raziło ustawienie się i łatwość wyciagania go z bocznego sektoru, wtedy kolejny zawodnik BVB wchodził w boczny sektor. Tak go kręcił Real w zeszłym roku, dawał się wyciagać przez Benzeme lub Kroosowi a w opuszczoną strefę wchodził Vini, czy Regullion. A karny był totalną głupotą, zaatakować zawodnika w polu karnym który jest w bocznym sektorze, praktycznie tyłem do bramki.

Athur 5,Ansu 4...Suarez 5. Gdybym niebyl w pracy podyskutowalbym, ale chybainny mecz ogladalismy. Kompletnie bezproduktywny Suarez kontra ambitny Fati po zmianie stron i jedyny bioracy na siebie gre Arthur. Zarzuty wobec brazylijczyka kompletnie nietrafione, poniewaz w ataku byla taka gra na stojaco poza Fatim, ze nie bylo komu zagrywac tych prostpadlych pilek. Dodatkowo mozna powiedziec, ze tych trzech napastnikow w ogole nie potrafilo ze soba wspolpracowac. Jak dla mnie Pique i Langlet ocena 4. Dopuscilidokilku groznych sytuacji, czytaj m. In. Reus.

@pax
To była forma żartu. Sam zamierzam częściej udzielać się w komentarzach pod ocenami.

@kakusus Ja bym to dal na minus. Fajnie, że chciał chlopakowi dać szansę, ale nie od początku w tak ważnym spotkaniu. Nic nie wniósł do gry, zagrał poniżej przeciętnej, a zamiast niego może ktoś inny zagrałby lepiej.

@Yoshi94
Idiotyzmem byłoby zwrócenie na to uwagi, gdyby zespół tworzyłby sytuację bez Messiego. Przy tak asekuranckiej grze Barcy uznałem, że można zwrócić uwagę na to czemu Leo miał tyle strat.
To, że Dembele za podobny występ co Messi dostałby niższą ocenę jest bezpodstawne, a tym samym niesprawiedliwe. Nawet mnie nie znasz mnie i nie wiesz jaki mam stosunek do piłkarzy, których oceniam, więc raczej ten argument jest, jak to nazwałeś, idiotyzmem ;)
Pozdr

Ernesto Valverde nota 2. Plus bo pozwolił by szesnastolatek rozpoczął mecz od pierwszej minuty.

@głardiola
Napisz gdzie się pomylili, co źle wypunktowali, których sytuacji nie uwzględnili. Nie chodzi mi czy masz racje czy nie, ale warto poprzec argumentami swój wpis.

Obrona na 5? Pikej? HahahHahahah :D Obejrzyjcie sobie skrót z tego meczu, bo widocznie coś Wam zaburzyło obraz. Gość był spóźniony przy wszystkich groźnych akcjach Niemców. Gdyby rywale mieli lepszą skuteczność, to byśmy wracali spakowani w 4 bramki.

@pax ok, ale bez przesady, że dla Arthura i Suareza ocena taka sama?

Jeśli chodzi o Fatiego, to dla mnie było błędem dawać go na prawe skrzydło. Jak już zmienił pozycję i poszedł w końcu na lewe, to wyglądał dużo lepiej.
Lepiej dawać mu to lewe skrzydło na przyszłość, bo tam on się czuje najlepiej.

4 dla suareza przy jednoczesnej 5 dla fatiego. Jak to komicznie wyglada.

@xBarteZx @Lares
Zbijasz argument o nie faworyzowaniu Semedo ??

"Już rok temu mówiłem, że ja bym Semedo ustawił na prawym ataku, ma najlepszą technikę z całej drużyny , do tego dobra szybkość, przebojowość i rozsądek".
"Semedo jak zwykle wymiata, kocur".
"Semedo akurat jest jednym z najlepszych prawych obrońców na świecie"
"Semedo to top światowy, nie ma sensu go oddawac"
"gra świetnie i jest top3 na świecie na swojej pozycji"
"Gołym okiem widać, że Semedo to aktualnie top3 na świecie".
"Ja uważam, że Semedo gra świetnie w każdym aspekcie i trudno znaleźć lepszego prawego obrońcę na chwilę obecną".
"Semedo jest świetny w defensywie, bardzo szybki, do tego najlepiej wyszkolony technicznie w drużynie. Potencjał ofensywny bardzo duży".
"większość meczow Semedo zagrał wyśmienicie"
"Semedo to crack jeżeli chodzi o prawa obronę ".
"Dla mnie Semedo jest bardzo ofensywny, dobrze wyszkolony technicznie i szybki, a także bardzo pracowity i zaangazowany'.
"zgadzam się, jeden z najlepszych ofensywnie graczy na świecie. Pokolenie Fify patrzy tylko na ilość asyst a nie na jakość zawodnika. Absolutny top światowy
Semedo gra świetnie, tyle w temacie"
"Są osoby, które bez tych statystyk są po prostu crackami. Iniesta i Semedo są tego przykładami".
"dla mnie mógłby grać w ataku, jest najlepiej wyszkolony technicznie z drużyny".

Już nie chce mi się szukac jak pisałeś że Semedo jest lepiej wyszkolony technicznie od Leo Messiego, uznajesz Semedo za cracka równego Inieście, uważasz że jest absolutnym top światowym. On w każdym meczu popelnia babole, wiekszość bramek straconych w tym sezonie to jego współudział, nikły udział w ofensywie, ale najgorsze że jest w defensywie słaby co pokazuje w każdym meczu, to nie jest pewny punkt druzyny.
Strasznie nie lubie odnosic się personalnie, tak jak generalizować grę zawodnika, przeważnie odnosze się do konkretnego spotkania i pokazuję gre konkretnego zawodnika w konkretnym spotkaniu. Dam dobrą radę, bo ludzie naprawdę się z Ciebie śmieją i uważają Twoje wpsiy za coś egzotycznego ale nie mającego nic wspólnego z znajomością gry w piłkę nożną. Uważasz, że nikt oprócz Ciebie się nie zna na pilce bo nie dostrzega tego że Nelson Semedo jest wyżej w technice od Leo Messiego.
Tyle razy próbowałem rozmawiac z Tobą merytorycznie, ale nikgdy ine podawałeś argumentów tylko pisałeś że tylko Ty się znasz i niekt inny nie ma racji, i nie potrzebujesz argumentów aby widziec że Semedo jest najlepszy. Gdy pytałem w czym jest najlepszy - to nigdy nie było odpowiedzi. On przegrywa pojedynki biegowe w obronie, źle się ustawia, źle kryje, nie czyta gry w defensywie itd...
Jak pisałem jest on obrońcą któremu Barcelona zawdzięcza największy wpływ na utrate bramek w sezonie.
Wciąż czekam na merytoryczną dyskusję, piszesz że ma potencjał w ofensywie - w pierwszym meczu sezonu dostał 3 dobre piłki na skrzydło i 3 razy stracił. I tak mozna wymieniać. W obecnym sezonie tak jak w poprzednim jest najsłabszym lub jednym z najsłabszych zawodników w drużynie.

Jak dla mnie zaskakujące było coś innego. Mianowicie po wejściu Messiego Suarez nagle przestał umieć odbierać podania... Nie wiem, czy Messi daje zbyt trudne piłki czy o co chodzi, ale przy podaniach od Griezmanna, Fatiego czy pomocników jakoś to wyglądało, a jak Messi mu podawał piłkę, to większość odbijała się od niego jak od ściany, czyli tak jak w zeszłym sezonie, gdzie nie był w stanie prawidłowo przyjąć ani jednej piłki.

@xBarteZx
NIe rozumiem tego co piszesz, nie chcę prowokować. Jednak zawsze wywyższasz Semedo. Ja go chwale jak zasługuje i krytykuje jak na krytykę zasługuję. W lidze na cztery spotkania w trzech był winny lub współwinny utraty bramek w pierwszym meczu LM sprokurował karnego w głupi bezsensowny sposób. Kiedyś pisałeś że jest lepszy od Leo.
Semedo brylował w drugiej połowie, był motorem napędowym, obniżyłeś mu ocenę do 8 czyli gdyby nie karny to dałbyś mu 9 czy 10 ??

@AV0CAD0
Świetny komentarz. Zamiast o meczu to o mnie, wysłać zdjęcie do powieszenia nad łóżkiem ? :)

Oceny redakcji dramat Arthur i De jong notke wyzej,Lenglet max 4, suarez w raz z grizmanem to razem powinni dostac ta note 5. Grizman praktycznie nie gral w tym meczu.
konto usunięte

@Persyfl Cou nie dostał szansy. To środkowy ofensywny pomocnik, a grał na skrzydle.
konto usunięte

@AV0CAD0 Zgadzam się, widać że czujesz piłkę. Wystarczyło oglądać mecz by to stwierdzić. Arthur i DJ grali super.
konto usunięte

@Peciak Dokładnie, Semedo zagrał wybitne zawody, gdyby nie karny, dałbym mu taka sama note jak DJ czyli 9, obniżyłem mu o 1 za karny. Cały mecz jednak na bardzo wysokim poziomie.
konto usunięte

@Destiny Dokładnie, Arthur grał super

@AV0CAD0

"jak ktoś oglądał ten mecz to nie potrzebuje argumentów".

świetny argument :))

@pax Ja nie rozumiem oczekiwań niektórych osób odnośnie Semedo w ofensywie. Nie dlatego, że nie chce żeby śmigał jak Alves, ale osoby które zarzucają mu bierność w ofensywie, są często tymi, które mówią że Alba powinien się skupić na defensywie. To czego w końcu oczekują od bocznych obrońców?

@mak21 z PSG za Lucho bylo.

@pax jak ktoś oglądał ten mecz to nie potrzebuje argumentów. Arthur regulował tempo gry jak Xavi, był dynamiczny, świetnie rozgrywał piłkę na wolne strefy. Rakitić przy Arthurze wyglądał mizernie.

Arthut po Matsie najlepszy na boisku. Najgorszy Griezmann wedlug mnie. No i Hakimi tam ladnie hasal na skrzydle. Gdzie obroncy byli to ja nwm.

@adrian07
Podaj sytuacje nie uwzględnione przez redakcje sugerujace możliwośc podniesienia oceny. Sądzę, że ocena 6 czyli dobre spotkanie byłoby odpowiednie, gdyby nie karny, więc obniżenie o jeden stopień za głupi faul w polu karnym jest odpowiednie.

Jak porównam co robili wczoraj boczni obrońcy PSG z tym co robią nasi to mnie krew zalewa.

@Persyfl to jest niemożliwe żeby taki zawodnik zapomniał jak się gra brakowało mu wsparcia trenera takiego jak Guardiola czy Klopp. Valdo zdejmowal go co mecz czy grał dobrze czy nie. Jak miał uwierzyć w siebie?

@Gaspar
Czy nawołuję do czegos tu i teraz? Raczej proponuję "dobrą praktykę", którą fajnie jakby się stało odniesienie się redakcji do wpisów na temat jej ocen i opisów po kilkunastu godzinach od ich ukazania (gdy już się zbierze dośc pokaźna liczba wpisów ale gdy artykuł jest jeszcze na pierwszej stronie:)).
Sam nie mam uwag co do ocen, bo żadne nie miały wielkiego przechyłu na plus czy minus moim zdaniem, pogratulowałem Wam (Tobie) odwagi wobec niektórych zawodników, bo wiem co to znaczy występować wbrew "większości". Co do Pique to zgadzam się z oceną 5-6 ale bardziej popieram jak pisałem opis Axla.
Co do oceny dla trenera też Was popieram, bo jak narazie brakuje konkretnych merytorycznych opisów jego działań a wpisy typu "Valverde out" są równie merytoryczne co "Peszko in".

Lol, Arthur i Suarez ta sama nota,co tu się stało xDDDD

Moim zdaniem gra Barcy wyglądała słabiej od momentu pojawienia się Messiego

Tak jak pisałem pod pierwszymi ocenami w tym sezonie przydałoby sie podsumowanie komentarzy przez redakcję. NIe mam tu zastrzeżeń do ocen, jednak pisaliście o wpływie merytorycznych ocen i opisów na oceny czy opisy redakcji. Skoro zmieniliście sposób oceniania to bądźmy konsekwentni w tym. Najlepiej by było tak 12 godzin po ukazaniu sie ocen, zrobic krótką odpowiedź redakcji wobec argumentów userów.

Semedo Pique i Lenglet opisy na 4 linijki. Semedo w opisie same dobre rzeczy jedna zla. P i L zle rzeczy i po jednej dobrej.

Oceny? po 5:)

@DamianPSV ciekawy jestem czy to by zatrybiło... Brzmi i wygląda obiecująco