Oceny za historyczne zwycięstwo w El Clásico

Ściah

26 kwietnia 2017, 10:29

124 komentarze

Real Madryt CF

RMA

Herb Real Madryt CF

2:3

Herb Real Madryt CF

FC Barcelona

FCB

  • Casemiro 28'
  • James Rodriguez 85'
  • 33', 92' Lionel Messi 
  • 73' Ivan Rakitić 
  • Niedziela, 23 kwietnia 20:45
  • Santiago Bernabeu
  • Eleven

Przypominamy zasady, którymi kierujemy się podczas wystawiania ocen, zawarte w regulaminie oceniania zawodników. Pamiętajcie, że jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub uwagi związane z artykułem i zamierzacie zadać pytanie w komentarzu, zajrzyjcie uprzednio do działu FAQ – bardzo możliwe, że znajdziecie tam gotową odpowiedź. Życzymy owocnego zapoznawania się z tekstem oraz zachęcamy do pozostawiania komentarzy.

Oceniający: Ero, Ściah

  • Gol
  • Asysta
  • Gol sam.
  • Ocena redakcji
  • Ocena czytelników

Marc-André ter Stegen

90

  • 10
  • 9

Fenomenalny. Jeśli Messi był ojcem zwycięstwa, to Marc bez wątpienia okazał się matką. Dwanaście interwencji na linii, w tym kilka naprawdę świetnych (20., 36., 48., 53., 72., 87. oraz 89. minuta). Zwłaszcza parada w stylu Petera Schmeichela po strzale Benzemy mogła robić wrażenie. Przy drugim golu nie miał nic do powiedzenia, natomiast wydaje nam się, że mógł zachować się lepiej przy akcji na 1:0. Najpierw popełnił błąd w komunikacji z Pique i niedokładnie wybił piłkę przed pole karne, a potem zaczął wychodzić do dośrodkowanej piłki, żeby przy strzale się cofnąć - zabrakło zdecydowania. Mimo wszystko swoimi interwencjami uratował mecz - nota niemal maksymalna.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 9
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
43 84% 0 11 0 14

Sergi Roberto

90

  • 8
  • 8

Crack i niech w przyszłym sezonie wraca do linii pomocy. Przez całe spotkanie miał mnóstwo problemów z Marcelo i nikłe wsparcie od kolegów. Nie zachował się najlepiej, zresztą jak cała defensywa, przy golu Jamesa - powinien ochraniać krótki słupek, zamiast martwić się Kroosem. Poza tym solidny. Plus za piłkę do Paco z 18. minuty. Monstrualne podniesienie oceny w górę za ostatnią akcję spotkania - gdyby nie on, to piłka nie wydostałaby się nawet poza obręb pola karnego.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 3 0 0 8
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
53 91% 1 3 0 3

Gerard Piqué

90

  • 7
  • 7

Waleczny, motywujący i z wielką nadzieją w sercu. W defensywie miał swoje momenty - zwłaszcza w 47. minucie, kiedy kapitalnie przeciął dośrodkowanie w polu karnym. Z drugiej strony przy drugim golu popełnił, jak cała defensywa, spory błąd w przekazywaniu krycia - powinien przejąć Jamesa, gdyż Barcelona kryła strefą. W ofensywie był jak zwykle aktywny - w 59. minucie zabrakło mu szczęścia przy bardzo dobrym uderzeniu głową, ale za okazję z 80. minuty należy mu się bura - taką sytuację powinien wykorzystać z zamkniętymi oczami - nota w dół. Mimo wszystko bardzo dobrze z minusem.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
2 2 0 0 0 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
52 89% 0 2 0 6

Samuel Umtiti

90

  • 5
  • 7

Najwięcej interwencji z całego zespołu, ale to jemu zdarzyły się najpoważniejsze błędy indywidualne. Najpierw w 2. minucie sfaulował Cristiano w polu karnym i Realowi należała się "jednenastka" - Francuzowi się upiekło. Potem, w 67. minucie, przy rozegraniu Benzemy z Asensio zupełnie odpuścił tego drugiego i truchtem wracał za całą akcją - tylko złe ustawienie Portugalczyka zapobiegło utracie gola. Na koniec ponosi współudział przy golu Jamesa - jak cała defensywa. Na plus nie znaleźliśmy niczego szczególnego. Finalnie klasa niżej od swoich kolegów z obrony.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 2 0 0 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
56 89% 0 1 1 7

Jordi Alba

90

  • Asysta
  • 8
  • 7

Cóż za mecz Jordiego. W defensywie nakrył czapką swoich oponentów - Real nie miał zbyt wielu okazji jego stroną - nawet akcja Asensio z 47. minuty odbyła się po kontrze, kiedy Jordi nie miał szans na powrót. Poza tym solidnie (choćby 63. minuta). Najważniejsza była jednak praca Alby w ofensywie. Cztery świetne akcje (11., 56., 73. oraz 92. minuta), z których najważniejsza była oczywiście ta ostatnia - wyuczone na pamięć zgranie do Leo - każdy widział dokładnie co ma robić. Przy golu Jamesa ponosi wspólną winę z całą defensywą za brak komunikacji w przekazaniu krycia - Barcelona nie kryła indywidualnie i Jordi nie powinien podążyć za Kolumbijczykiem.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 0 1 1 12
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
45 89% 2 1 0 6

Sergio Busquets

90

  • 7
  • 7

Podobnie jak Iniesta w tym meczu - element układanki, co w przypadku Sergio nie jest niczym złym. Nie przypominamy sobie jego groźnych strat, a zamiast tego płynne przekazywanie piłki, umiejętne zmienianie kierunku rozgrywania akcji, interwencje (5., 31. oraz 49. minuta), a także kluczowe podania (10. oraz 69. minuta). Przy golu Jamesa próbował nawet ratować błędy linii defensywnej, ale nie miał szans. Bardzo dobrze.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 1 0 3 5
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
82 94% 2 2 1 4

Ivan Rakitić

90

  • Asysta
  • Gol
  • 9
  • 8

Stary dobry Ivan z końcówki sezonu 14/15, czyli piłkarz systemowy - na stałym poziomie, który w najważniejszych momentach potrafił błysnąć nietuzinkowym podaniem lub strzałem. Tak też było i tym razem. Idealnie wyłożył piłkę Leo przed pierwszym golem, a w drugiej połowie zamknął usta krytykom cudownym uderzeniem z dystansu. Plus również za dodatkowe kluczowe podania z 56. oraz 59. minucie - to ostatnie z rzutu rożnego na głowę Pique. 50% celnych dośrodkowań w całym meczu, to świetny wynik i taka też nota końcowa.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 1 1 0 1 8
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
49 96% 3 3 0 2

Andrés Iniesta

90

  • 6
  • 7

Solidnie, ale bez szału. Trudno wyróżnić go za coś więcej, niż za podanie z 68. minuty do Suareza. Plus również za dwa udane dryblingi (5. oraz 82. minuta). Poza tym raczej element układanki. Warto odnotować jego błąd z 18. minuty, po którym szansę miał Benzema.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 0 2 0 0 7
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
70 93% 1 3 1 2

Zawodnik meczu wg Redakcji i Czytelników FCBarca.com

Lionel Messi

90

  • Gol
  • Gol
  • 10
  • 10

Nie ma co się rozdrabniać - dał recital, udowodnił po raz kolejny, że kiedy trafi na swój dzień, to nie można do niego porównać absolutnie żadnego piłkarza - poziom nieosiągalny dla innych. Dwa gole, ciągłe kreowanie gry, czerwona kartka Ramosa za faul na nim. Takimi meczami legendy potwierdzają swój status.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
6 4 7 0 6 18
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
45 76% 0 2 1 1

Luis Suárez

90

  • 7
  • 6

Mało fajerwerków, za to dużo trudnej do wychwycenia pracy. Nie wychodziły mu w tym meczu strzały na bramkę Navasa. Trzy próby, dwie niecelne i jedna, którą powinien zamienić na gola, jednak uderzył na wysokości ramion Keylora. Z drugiej strony nie możemy zapominać o jego pracy w defensywie, która w takich meczach robi wielką różnicę - aż siedem intewencji - to niespotykana statystyka waleczności "dziewiątki". Plusik za udział w akcji Gomesa z 80. minuty, ale najważniejsze w całym meczu było zachowanie Luisa przy rozstrzygającym golu Messiego. Gdyby nie jego cichy blok na Nacho, to obrońca Realu miałby poważne szanse na zablokowanie uderzenia Leo. Zastawienie Hiszpana miało więc kluczowe znaczenie dla powodzenia całej akcji.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
3 1 1 1 0 11
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
27 82% 1 1 1 7

Paco Alcacer

70

  • 5
  • 6

Przeciętnie, ale trudno mu odmówić progresu w grze na przestrzeni sezonu i pracy w tym meczu. Plus za zgranie do Suareza z 19. minuty. Wielka szkoda niewykorzystania sytuacji z 56. minuty - to powinien być gol.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
1 1 0 0 1 6
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
8 88% 1 0 1 1

Rezerwowi

André Gomes

20

  • 7
  • 6

Kluczowa zmiana. Grał około dwudziestu minut, nie zapisał na swoim koncie żadnej interwencji, dryblingu, czy strzału, ale w najważniejszych momentach wyjaśnił wszystko. Najpierw kluczowe podanie do Pique z 80. minuty, które powinno stać się golem, a następnie udział w zwycięskiej akcji, kiedy idealnie wyczekał moment podania do Alby - wreszcie był trybem z barcelońskiej maszyny, a nie skarpetką nie do pary - warto to docenić.

Ofensywa
Strzały Strzały celne Dryblingi udane Spalone Faulowany Straty
0 0 0 0 0 3
Współpraca i defensywa
Podania Podania celne Podania kluczowe Przerzuty Faule Interwencje
7 71% 1 0 2 0

Powiązane artykuły

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

Dlaczego Pique ma obniżona note za brak gola, a Suarez nie ma za niewykorzystanie tez 100%? Suarez ostatnio jest bez formy i ta ocena jest zdecydowanie za wysoka. Czym był lepszy od Paco, ktory cholernie walczyl w obronie

W niedawno opublikowanym artykule, w którym ekspert Marki oceniał prace arbitra, potwierdził, ze w 2. minucie meczu Umtitti nie faulowal Ronaldo. Nie rozumiem czemu ma za to obniżona ocenę i opisane jest, ze powinna być jedenastka

" Na koniec ponosi współudział przy golu Jamesa " - żart? Umtiti w tym momencie chyba krył asensio. Alba zgubił krycie jamesa gdy schodził z prawego skrzydła na lewo, na krótki słupek. http://image.prntscr.com/image/907b7621a908434788498713dfb4fcb5.jpeg 5.0 dla umtitiego to jest kpina

Cieszę się, że ter Stegen został należycie doceniony za swój fenomenalny występ. Oczywiście Leo był bezapelacyjnie zawodnikiem meczu i właśnie dlatego łatwo byłoby zapomnieć o innych bohaterach tego spotkania, skrytych w cieniu wielkości Argentyńczyka. A Marc pokazał, że jeśli jest skoncentrowany, to gra na niesamowitym poziomie (czy ktoś pamięta bardzo ważny mecz, w którym nasz portero zagrał słabo?) - regularność przyjdzie z wiekiem :)

Przy ocenie Umtitiego próbujecie być bardziej świeci od papieża - nawet eksperci Marki uznali, że nie powinno być karnego za tak delikatny kontakt, gdzie Cristiano dodał bardzo dużo od siebie. Oczywiście pewnie część sędziów mogła to odgwizdać, ale wasze stwierdzenie i uwzględnienie tego in minus przy ocenie jest trochę zbyt kategoryczne.

@Messiah10: Bo na tej stronie nie ma tylko kibiców Barçy, a jeszcze są biali, którzy każdemu dają 1.0 żeby się "wyżyć"

Ocena Umtittiego to żart? Zagrał lepiej od Pique. Czyścił prawie wszystko

Zdecydowanie za niskie noty dla stoperów, aż się zdziwiłam gdy je zobaczyłam. Umtiti nie zawinił przy golu Jamesa (to Alba zgubił Jamesa, który wykonał długi, samotny bieg zygzakiem w polu karnym od jednego słupka do drugiego, Samu był przy Asensio). Karny raczej się nie należał - ten kontakt był delikatny, a Ronaldo to wykorzystał jak to ma w zwyczaju. BigSam schował Ronaldo i Benzeme do kieszeni, naprawdę dziwi mnie taka niska nota.
Suerez ma podniesioną notę za pracę w defensywie (słusznie zresztą, zwłaszcza przy rzutach różnych dla Realu był widoczny) ale Paco już nie a także dużo harował. Mimo kluczowego przyblokowania Nacho uważam, że nota dla Luisito za wysoka, co miał na nodze ro psuł.
Pique był najlepszy w defensywie, a ma tylko 6,5. To wygląda, jakby zagrał przeciętny mecz. Na wielu powtórkach i nagraniach widać było, jak steruje liniami i mówi piłkarzom, co mają robić. Oddał bardzo groźny strzał głową, który świetnie wyciągnął Keylor, a w sytuacji po podaniu Gomesa również bramkarz Realu świetnie się zachował. Ciężko wymagać od stopera, żeby z tymi swoimi długimi szkitami zachował się jak rasowy napastnik i oddał mocny strzał tym bardziej, że nie mógł nabrać rozpędu. Obniżanie mu noty za tę sytuację to moim zdaniem przesada.

Kluczowa zmiana. Grał około dwudziestu minut, nie zapisał na swoim koncie żadnej interwencji, dryblingu, czy strzału,

To nie on asystował tylko Alba a całą robote zrobił Roberto. Nie rozumiem oceny 7 za co co sami napisaliście czy li bez dryblingu, strzału, nic.
konto usunięte

Proszę redakcje o zmianę oceny dla Samuela. Przecież to równie śmieszna ocena jak dyskutowanie o tym czy Ramos faulował Leo. Umtiti się źle ustawił? A gdzie był Alba? Gdzie był Pique? W rozumieniu redakcji Samuel miał sam pokryć 3 zawodników z Madrytu? Niemal najmłodszy na boisku, grał na jednej z najbardziej odpowiedzialnych pozycji, zagrywał piłki lepiej niż Marquez czy Pique za najlepszej formy a dostaje niemal najgorszą ocenę... to jest żart. Umtiti był kluczowy, prawie tak samo jak Messi, bo kapitalnie bronił i kapitalnie wyprowadzał piłkę podaniami do przodu, bez strachu i stresu.

Droga redakcjo. Po notak jakie wystawiliście poszczególnym piłkarzom za mecz z realem mam wątpliwości czy oglądaliśmy ten sam mecz czy raczej różne. Miałem okazję ogladać mecz kilkakrotnie i powiem tak: WASZE OCENY TO JAKAŚ ISTNA POMYŁKA, świadcząca o tym, że nie potraficie analizować gry piłkarzy i ich udziału w grę zespołu.
Myślę, że średnie oceny kibiców są zdecydowanie bradziej zbliżone do prawdy.
Redakcja moim zdaniem totalnie skompromitowała się ocenami dla zawodników linii obrony.
Moim zdaniem najlepszym był Pique, nieznacznie ustepował mu Umtiti.
Ocenienie gry naszych bocznych obrońców na 8 (Alba) i 7,5 (S.roberto), a jednocześnie przy nocie 5 dla Umtitiego panowie dziennikarze Was dyskwalifikuje.
W przypadku S.Roberto jedyny plus to za ostatnią akcję meczu.

On i Rakitic po prawej stronie to było zagrożenie, wiele niecelnych podań, pozbywanie się piłki przez podanie do najbliższego partnera prawie zerowa kreatywność ( poza bramką Rakitica i wspomnianą akcją Sergiow 92 min.).
Mecz pokazał, że S.Roberto to żaden obrońca. Można zadać pytanie czy przy drugiej bramce Realu winny był Busquets? ale można też zadać pytanie gdzie był S.Roberto. Nie bez kozery większość akcji Realu szła po stronie Rakitica i S.Roberto.
Pozycja S.Roberto na boisku jest w środku pola, a nie na obronie. Moja ocena dla niego za mecz 6,0 + 0,5 za akcję z 92 minuty.
Podobna ocena dla Rakitica, który poza fuksową bramką nic nie pokazał. Proponuję obejrzeć mecz jeszcze raz i dokonać ponownej oceny Rakiety w meczu z Realem.
Podobnie należy dokonać w odniesieniu do Alby. Proszę powiedzieć czym zasłużył Alba na 8?
Asysta prz 2 bramce Messiego. OK,
jedna lub dwie pozytywne akce w obronie, w tym przerzucenie głową piłki nad Ronaldo. I tyle. Na 8 to mógłby zasłużyć Carvahal gdyby gra n Barcie a nie Alba.
Alba moim zdaniem przeżywa spadek formy, zatracił prędkość i celnośc podań. Nie zmienia tej oceny fakt, że nie było przed nim tym razem Neymara.
I jeszcze jedno za trafnośc ocen redakcji niech posłuży ocena wystawiona Gomesowi, który miał jedną asystę Ii stopnia (podanie do Alby), a tak zrobił troszkę szumu, kilka strat, kilka fauli tylko w ciągu 20 minut. No ale waszym zdaniem to lepszy gracz niż Inesta (który swoją drogą nie zagrał jakiegoś wyjątkowego meczu, ale był przydatny).
Oceny :
Inesta redakcja 6 kibice 7
Gomes redakcja 7 kibice 6

Panowie ucczie się od zwykłych kibiców

Cholera, Paco i Gomes zaczynają coś grać. Mathieu ma kontuzję i odejdzie. Na kim będą się wyżywać nasi biedni hejterzy? Mam nadzieję że Fernadez kupi jakiegoś Douglasa, bo Barcelona straci część kibiców.

Nie zgadzam się z oceną Umtitego, obniżać ocenę na (wątpliwy) faul który NIE zostało odgwizdany, to tak jakby podwyższyć oceną za gol ze spalonego którego nie był- nie uznany ale jednak gol.

Gomes wchodzi z ławki i robi różnicę... TO faktycznie był magiczny wieczór ;)

@tbas: Skąd się tacy ludzie biorą... Rozegrał akcję i wystawił "setkę" wielkiemu Pique. Wyczekał idealnie Albę i dokładnie mu dograł (przypominam, to była ostatnia akcja EL CLASICO), ale dalej znajdą sie znawcy deprecjonujący jego udział w tym meczu. Szok, ludzie zacznijcie myśleć...

@weronisia: Bo mecz był na tyle dobry że pozostanie w pamięci każdego kibica Barcelony :) A często zdarza się ostatnimi czasy że jest wielki hype na ten mecz, a gdy już dochodzi do spotkania gra drużyna słaba z jeszcze słabszą... Obie drużyny grają bezbarwnie, defensywnie i nudno. Ten klasyk natomiast zapisze się u mnie wspomnieniami jako jeden z tych wartych zapamiętania :)

@beikus: Spojrzałem we wszystkie 700 ocen Messiego i nie ma ani jednej 1, jest jedna 5.0 i reszta normalnie 8-10.

wydaliśmy tyle kasy w poszukiwaniu Xaviego a godnych następców mamy już w składzie - niech Messi i Roberto zaczną grać w pomocy. Wymiennie z Busim i Rakieta. Kupić wsparcie dla Vidala i klasowego prawego skrzydłowego i będzie super! Pamiętacie za czasów Guardioli naszym firmowym zagraniem były krosy do Alby lub Alvesa za plecy odbroncow teraz jest to wycofanie na 16 metr do wybiegającego z 2 linii Messiego

@adambądkowski93: to redakcja nie może mieć swojej własnej (moim zdaniem prawidłowej) opinii? Od kiedy wierzymy wszystkiemu co napiszą w Marce?

@Humberd: Autorowi tekstu chodziło raczej o zastawienie(blok) Hiszpana (Nacho)

Rakitić do momentu gdy strzelił bramkę był najgorszy na boisku w szeregach Barcy więc jak dla mnie nota za wysoka.

@Messiah10: Ocena to przecież średnia, nigdy nie wyjdzie 10.

"Czytelnicy" chyba po kilku piwkach wystawiali te oceny. Emocje po meczu.
Real miał pełno sytuacji bramkowych. Gdyby nie bramka w 92 minucie byłby płacz, że Barcelona znowu nic nie grała i że pół składu trzeba wyrzucić jak to zawsze bywa ;)

@OrzechFCB: zmień na wyżej bo kłuje w oczy

Jaki Karny? po faulu Samuela na The Best, takich karnych się nie gwiżdze. To było delikatne dotkimnięcie które nie powinno wytrącić z równowagi. Ceerek wypuścił sobie za daleko piłke i wykorzystał kontakt Samuela. Zrobił to, w czym jest mistrzem.

Tak wchodzę nieśmiało wczoraj od 22 licząc, że akurat za tym wejściem pojawią się oceny za klasyk. I nareszcie :3
Swoją drogą chciałbym powiedzieć, że jestem pod dużym wrażeniem jak szczegółowo oceniani są gracze przez redakcję. Widać, że mecz jest oglądany wielokrotnie i na podstawie takich analiz wyciągane są wnioski. Śledziłem podobne Stałe Fragmenty Dziennikarskie na innych portalach i co prawda tak oceny były do 12h po meczu ale miałem wrażenie, że są tworzone "na szybko" bez szczegółowej analizy.
Szanuję Was droga redakcjo ogromnie!

Podsumowując oceny i dyskusję, można stwierdzić że Gomes i Paco jeszcze dluuuugo będą musieli pracować na docenienie ze strony kibiców Barcy. Przynajmniej większości z tego portalu.

Za niska ocena dla:
Umtitiego, Iniesty i Paco.
Za wysoka dla:
Gomesa i Suareza.
Ero, Ściah :D
Umtiti nie jest lewym obrońcą tylko środkowym. Mnóstwo sprintów w stronę bramki i czyszczenie okazji skała jak zawsze.
Iniesta może i bez błysku ale doskonale z Busim wychodzili z pod pressingu.
Suarez bez formy od kilku dobrych spotkań, w ostatnich 4 chyba nie trafił bramki widać zmęczenie sezonem.
Gomes na równi z Roberto? Za zagranie piłki w tempo? :D

Kto za taki mecz daje 9'5 mesiemu chcialbym zobaczyc tych oceniaczy jak im z pilka przy nodze idzie

@Alexis09: wow 2 podania. To w takim razie Iniesta powinien miec note 10.
W 20 minut miał dwa podania z czego jedno bardzo dobre. Jest ŚP skor w 20 minut jest 2 razy przy piłce to zobacz ile zespół traci. Z taką grą to on może sobie popykać na poziomie Valenci nie Barcy.
konto usunięte

@Loszo: Drużynowo zagraliśmy bardzo, ale to bardzo dobrze. Nie wiem skąd Ty takie wnioski kolego wyjmujesz. To, ze niektórzy piłkarze popełniali indywidualne błędy, albo zdarzyły się fragmenty (max po pare minut) gdzie słabo się ustawialiśmy, to jest inna bajka, nikt nie zagra 90 minut bezbłędnie, bo wtedy mecze by nie istniały. Co do Messiego to był najlepszy, ale każdy myślący człowiek wie, ze sam niczego w tym meczu nie wygrał.

@mich_l: No tak, to teraz poprzez dwa dobre podania w meczu z Realem zapominamy o jego słabym do tej pory sezonie. To tak nie działa kolego.

co do Umtitiego to wg mnie zagrał naprawdę dobrze i chyba Neymar się z tym zgadza ;) https://youtu.be/vPoQYlY_1CQ?t=1m

Ocena Umtitiego to jakiś nieśmieszny żart. Zarówno Ronaldo jak i Benzema nie dawali z nim sobie rady, dla porównania jak CR czy Asensio schodzili z lewego skrzydła na Pique to swobodnie dochodzili do groźnych strzałów. Obniżenie oceny za błąd przy karnym, którego nie było? Za złe krycie przy 2 bramce, kiedy to trzymał przy sobie Asensio? Niepotrzebne czepianie się na siłę, Umtiti lepszy od Pique w klasyku. Przyczepić się jeszcze można do rozbieżności w nocie Paco i Suareza, gloryfikujecie Luisa za pracę w obronie okej, ale Paco jako środkowy napastnik grając na skrzydle doskonale się dostosował taktycznie do sytuacji i kiedy Alba wybiegał pod pole karne Realu, praktycznie w każdej takiej sytuacji Alcacer go świetnie asekurował i pomagał Jordiemu. W ofensywie mu nie szło, ale to tak samo jak Suarezowi od kilku meczów.

Umtiti- 5? A alba 3 noty wyrzej?
Troche przesadzona nota dla Umtitiego ktory moim zdaniem lepiej wprowadzal pilke od Pique. Obnizanie noty za faul w polu karnym ktorego defakto nie bylo jest dziwne. Widac spokoj i opanowanie, fakt mial bledy jak kazdy w defensywie ale np uwazam ze przy drugiej bramce akurat on z calej defensywy nie zawinil a James wbiegal ze strefy Alby w strefe Sergiego i Pique. Moim zdaniem za surowa ocena

@creative7: Łe to bez sensu przeciez jak ma srednia 9.76 to jest blizej 10 niz 9.5

@Alexis09: Przy pierwszym golu była nieudana pułapka ofsajdowa. Wiec co ma do tego Pique? 2 bramka to spóżniony Busi za Jamsem

Ja przypominam sobie jedną karygodną stratę Busquetsa, po której szanse miał Benzema i gdyby jej nie spartolił powinien być gol.
Była też jedna sytuacja, gdzie bardzo ryzykował, w sumie niepotrzebnie i choć broni go, to, że przeciwnik popełnił faul to samo ryzyko w tej strefie, bez sensownego powodu, nie było dobrą decyzją.

Ronaldo 10 punktów - jego pudła mnie zachwyciły !

@adambądkowski93: Zdania na ten temat są podzielone... Jedni mówią że był, inni że nie. Ja słyszałem również opinie ze był faul :P osobiście twierdzę że takowego nie było ale niewątpliwie Umtiti dał arbitrowi pretekst do podyktowania 11 więc moim zdaniem delikatna nota w dół za to zagranie

@weronisia: Historyczne bo padła w nim 500 baramka Messiego

@weronisia: "Na całe spotkanie". No właśnie. Zaorałaś się własnym komenatrzem.

@tbas: Czlowieku czego ty więcej oczekujesz od zawodnika grającego 20 min? "Iniesta powinien dostać 10" tylko że Iniesta grał cały mecz... Gomes zaliczył 2 bardzo ważne podania i nie, nie był 2 razy przy piłce.

Według mnie pomimo błędów Umtitiego (które były także błędami innych obrońców btw.) to zasługuje on co najmniej na 7. Tyle co on akcji zgasił w naszym polu karnym to nie byłem w stanie naliczyć. Jego intensywność i pewność była największa spośród zawodników z formacji defensywnej.
konto usunięte

@Loszo: Cieszmy się również, ze Keylor wpuścił aż 3, bo byłby płacz.... co za logika...

@tbas: Na litość, a czy ja napisałem, że zaliczył tylko dwa podania? Do tego zobacz za kogo wszedł i jak się zmieniła formacja Barcelony po jego wejściu, na pewno był ŚP? Miał piłkę 9razy przez 20 minut(2 kontakty były kluczowe, całkiem niezły wynik, hmm?), Alcacer 19 przez 70, jest różnica, prawda? Liczy się skuteczność, oczywiście Iniesta miał wpływ na grę i grający za niego Gomes mógłby mieć milion strat, ale tak nie było, oceny są za wydarzenia które były, a nie które mogły być.
@weronisia, no nie, wcale :) gdyby to Denis podał do Pique i w ostatniej akcji do Alby, to wszyscy byliby posikani, odnalazłby się nowy Xavi połączony z Iniestą. Niestety to był Gomes, więc można jego dorobek streścić w "dwóch podaniach", prawda?

@cosinus90: Uważaj bo zaraz ci co po meczu czepiali się ze zawalił przy pierwszej bramce i zachwyty nad nim są przesadzone, cie zaatakują. Jak zobaczą ze Mats ma 9,5 to się poplacza ze tak wysoko skoro oni mu tyle błędów naliczyli.
A co do twojej wypowiedzi zgadzam się w 100%. W tym sezonie miał może ze 3 mecze gdzie popełnił wyraźny błąd, którego nie powinien zrobić bramkarztej klasy, było wiele meczów gdzie ratował nas i gdyby nie on byśmy przegrywali albo dostali więcej bramek jak z PSG. Wystarczy spojrzec ile razy byl ZM w tym sezonie. To byl chyba jakis rekord by tyle razy najlepszy byl bramakrz.
konto usunięte

@Alexis09: Kolego nikt nic nie deprecjonuje, ale jak facet zrobił jedna czy 2 rzeczy na plus, a Messi ma 10 za całe spotkanie to już samo to się nie klei.
konto usunięte

Jeszcze pytanie, dlaczego "historyczne" zwycięstwo? Nie bardzo rozumiem. Chyba, ze dlatego iż Real pierwszy raz przegrał po golu w doliczonym czasie gry.

@karci0: Ale to są oceny całego zespołu, a nie tylko Messiego.

@Midast: Zgadzam się z oceną Rakitica, sam dałem mu 6. Zagrał naprawdę słaby mecz z dwoma przebłyskami. Z obrońcami jest ciężko. Co z tego że Pique walczył, biegał, strzelał (jak napisał Deraxium), skoro Real doszedł do tak wielu sytuacji strzeleckich? Oczywiście broni cała drużyna, ale nasi obrońcy dali się kilka razy po prostu objechać. Oceny dla Pique i Umtitiego lekko za niskie, ale tylko lekko. Gomes zagrał dobrze, dał dobrą zmianę i był naprawdę ważny w końcówce. Nie ma sensu go hejtować, co weszło już większości w krew na tej stronie. Ciężko żeby oceny redakcji zawsze pokrywały się z ocenami użytkowników, każdy ocenia po swojemu przydatność zawodników na boisku.

@Midast: Gomes przez 20 minut gry zrobił więcej niż Iniesta przez cały mecz, ot taki szczegół... Pique najlepszy? Jego dwie zmarnowane setki wołały o pomstę do nieba. Przy porażce to on byłby głównym winowajcą, bo popełnił​ błędy przy obu straconych golach. Mimo że walczył, był raczej nieprzydatny w ofensywie. Roberto i Alba dostali takie oceny bo mieli OLBRZYMI wpływ na wynik tak ważnego spotkania, asysta w takim meczu nie jest równa asyście na 5:0 z Granadą czy innym Getafe... Rakitic i fuksowa bramka hahahhahahahaha tutaj to już kolego popłynąłeś, i ty masz czelność wytykać jakiekolwiek błędy redakcji? Może obejrzyj ten mecz jeszcze raz...
Oceny użytkowników nie są miarodajne, bo na tej stronie jest gro dziewczyn jarających się Pique i hejterów Gomesa, Rakiticia i kogo tam jeszcze. Redakcja w swoich ocenach jest obiektywna i w większości przypadków nie sugeruje się aktualnymi nastrojami czytelników fcbarca.com.
Łaska kibiców na pstrym koniu jeździ...

@tbas: Dokładnie dodatkowo była strata którą sprokurował groźną kontrę i to przy prostym przyjęciu, pochwalić można go za podanie do Pique no i mocno naciąganie za podanie do Alby ale czy to zasługuje na ocenę 7? 6.5 to absolutne maximum ni chyba że oceniany jest przez pryzmat swoich poprzednich występów
konto usunięte

@Ledsbourne: Zgadzam się. Jak dla mnie to było takie fifty-fifty: byłby karny- sędzia by się z tego wybronił, nie było go, tak samo się z tego wybroni.

@mich_l: Jest takie przysłowie: jedna jaskółka wiosny nie czyni... Ja bym się wstrzymał z zachwytami dopóki nie zagra dobrych kilku meczów pod rząd, wtedy będę mógł powiedzieć że jego forma idzie w górę. Póki co jest średniakiem zasługującym co najwyżej na mecze PK z drużynami poza Primiera...

Przy golu Jamesa, to nie linia defensywna, ale Busiu popełnił kardynalny błąd, bo przy kryciu indywidualnym pozwolił mu uciec.

Ja dałbym Bussiemu 8. To był moim zdaniem bardzo dobry mecz w jego wykonaniu. Zresztą, im dłużej się zastanawiam, tym bardziej podzielam pogląd, że FCB gra tak dobrze jak dobrze gra Busquets. Od tej zasady jest jeden wyjątek - wiadomo :)))

Paco gral lepiej od iniesty!!!

@Bobo25: To dlatego powinni trzymać sie jednej wersji. Jeśli mówią w jednym artykule po opinii eksperta, ze nie było to niech tak zostanie w każdym artykule :)