Rummenigge: Pep weźmie dwie zaufane osoby

Looky

17 stycznia 2013, 14:33

Mundo Deportivo

82 komentarze

Na dzisiejszej konferencji prasowej dyrektor generalny Bayernu, Karl-Heinz Rummenigge mówił o wyborze Pepa Guardioli na trenera bawarskiego klubu. Niemiec był bardzo zadowolony, że 41-letni Pep wybrał właśnie Monachium.

- Pep już uczy się niemieckiego. Przybędzie tu z dwiema zaufanymi osobami, które włączy do swojego sztabu trenerskiego. Będą też transfery według jego uznania - powiedział Rummenigge na konferencji prasowej. - Pep nie chciałby show, dlatego nie ma prezentacji. Poza tym, nie szukaliśmy super-gwiazdy, ale trenera, który będzie z nami związany. Jego asystenci? Guardiola jeszcze nam ich nie przedstawił - dodał.

Mówi się, iż były szkoleniowiec Barçy wybierze swojego bliskiego przyjaciela Manela Estiarte, który również opuścił kataloński klub w 2012 roku, i byłego trenera od przygotowania fizycznego w Barcelonie, Lorenzo Buenaventurę.

- Jeśli chodzi o sztab szkoleniowy, porozmawiamy z Guardiolą, aby zakończyć jego kształtowanie. W obecnym Juupa Heynckesa niczego nie zmienimy. A jeśli chodzi o nowych piłkarzy, którzy mogą przyjść z inicjatywy Guardioli, mamy świetny skład, ale logicznym jest to, że trener o jego prezencji sprawia, że piłkarze chcą pracować pod jego okiem. Każdy transfer, którego dokonamy, będzie zrobiony w porozumieniu z nim.

- To będzie będzie bardzo dobra współpraca. Dlaczego wybrał Bayern? Nie ze względu na pieniądze, to była sprawa drugorzędna, ale podoba mu się to, że mamy klub, który jest niezależny finansowo. Myślę, że podoba mu się koncepcja Bayernu.

- Nie zmienimy filozofii, będzie cantera i będą gwiazdy. Dla Guardioli liczy się tradycja i wartości. Myślę, że skład jest świadomy jakości Pepa. Wszyscy wierzymy, że odniesiemy z nim wielkie sukcesy. Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że wybrał nas.

- "Ofensywa" nastąpiła w grudniu, gdy Heynckes zakomunikował nam, że nie przedłuży kontraktu. Później udało nam się zachować dyskrecję, zarówno jeśli chodzi o Guardiolę, jak i o Juupa. Bardzo dobrze odpowiedzieliśmy na plotki i spekulacje. Do porozumienia doszło w 2013 roku (mimo że agent Pepa mówił o grudniu 2012 - red.), ale nie chcę wchodzić w szczegóły. To, że Guardiola podpisał trzyletni kontrakt, nie było ważne, liczy się wzajemne zaufanie.

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

No nie wiem czy Adriano, Dani Alves czy przedewszystkim Jordi Alba nie oskrzydlaja naszych ataków. Tak samo często wychodzi Lahm czy Boateng do ataków Bayernu. Masz rację nie mają Messiego, ale mają Riberiego i Robbena. Bayern jest zespołem zbliżonym stylem gry do Barcy - ciekawe, że na siłę spierasz się o to co jest faktem. Nie mówię przecież że to dwa identyczne kluby i podań mniej wymieniają, to jasne Xaviego czy Iniesty nikt nie zastąpi.
Widzę że czytanie ze zrozumieniem sprawia Ci problem. Powtarzam specjalnie, mają zbliżoną filozofię gry.
I na tym zakoncze bez produktywna debatę, acz miłą mamy różne poglądy na temat decyzji wyboru Pepa, uważam że Bayern został przez niego wybrany, gdyż prezentuje zbliżony styl gry. Nie tak jak mi zarzucasz wierne odwzorowanie istnie lustrzane odbicie gry Barcy przez Bawarczykow. Bawarczycy szybciej przeprowadzają akcje, bo brakuje im tego co ma Barca, a przedewszystkim to żelazne płuca każdego piłkarza, nie łatwo jest utrzymywać piłkę tak długo jak to Barca robi, a robi to w każdym meczu wielkim nakładem sił i pracy na boisku i samodyscypliny. To na dzień dzisiejszy najwyższą jakość gry, więc dlatego smieszą mnie komenty typu klepią w obronie czy z bramkarzem. Taka gra wymaga naprwde nakładu wlozonej pracy, a należy pamiętać, że to tylko ludzie - genialni w tym co robią.
Tylko tyle z mojej strony, ja nie przyznam ci racji bo mam inny, odmienny pogląd, ale każdy ma do tego prawo - mogę przyznać Ci rację, ale jak uzasadnisz mi to, bo jak narazie gra Bayernu pokazuje co innego, nie grają z kontry czy na hurra, grają szkrzydlami, ale czy Barca nie? Przemysl, bo sama formacja drużyny 4-3-3 wymaga tego od Barcy.
Pozdrawiam.

Moim zdaniem wybrał najlepiej jak mógł. Nie Chelsea z panem Romkiem, City szejków czy United i próby ewentualnego zastąpienia Fergusona. Bayern to stabilny klub gdzie można spokojnie pracować. Na pewno Bawarczycy teraz mają nowego kibica - mnie. Ze względu na Guardiole. Życzę samych sukcesów w nowym klubie :)

Yamakashi156
Rozumiem ze dla Ciebie kazdy zepsol ktora gra atak pozcyjny i atakuje caly zespol i caly zespol broni to od razu jego filozofia gry zblizona jest do Barcelony..... ciekawe

Bayern gra znacznie szybciej niz Barcelona, nie wykonuje tak duzo podan jak Barcelona, znacznie bardziej wykorzystuje skrzydla i nie ma w Bayernie takie pilkarza jak Messi wokol ktorego wszystko sie kreci

Zdf - jak Bayern nie gra pozycyjne piłki to ja już chyba coś na oczy dostaje, a filozofia gry jest zbliżona do gry barcy, chociażby atakuje caly zespół i broni również. Ale co my tam wiemy - ty ogólnie znasz wszystkie ligi świata. Ale po co ta dyskuta? Masz ferie i zapewne to powód nagłego wzrostu twej aktywności - zamiast na deskę i po zjeżdżać to lepiej udawać znawcę wszystkiego. Poprzegladaj posiadanie piłki bawarczykow zdziwisz się, że bardzo dobrze grają pozycyjną piłkę, tylko przewaz Robben jak dostnie pile schodzi na lewą stronę i strzela (flagowe akcje jego) Ribery pięknie klepie z Boatengiem. Jak nie widzisz podobienst, trudno ale nie wpieraj innym swoich ideologii. Tylko trzeba zaznaczyć, że barca klepie długo - i to kibice wierni w niej uwielbiają, Bawarczycy rowadza szybsza grę, ale zawsze mają posiadanie piłki w okolicach 66% czasu gry.

*dluzej...

Dla wszytskich przezywajacych dlugosc kontraktu; Pep podpisywal z Barca tylko roczne porozumienia, bo nie po drodze mu bylo z Rosellem i przeciez to zadna tajemnica nie jest. W telegraficznym skrocie odkad do koryta dopchal sie Sandro bylo wiadome, ze Guardiola zostanie krocej niz dlugiej. Poczytajcie sobie o calej akcji zegnania sie z klubem Laporty i Cruiffa, a odpowiedz przyjdzie sama.
konto usunięte

Hehehe, jasne... jesli Javi Martinez kosztowal 40mln to Busi, jezeli przez duze J Barca sie zgodzi na ten szalony transfer, zarzada 80-90.... ta juz widze jak Bayern wyklada taka gotowke....heh... ciekawe jak to sie uklada z polityka bawarskiej cantery?
ps... powaznie to Pep zostawi Barce w spokoju bo ma zbyt wiele szacunku do tego zespolu i bedzie szukal nowych talentow dookola... ma oko do tego.

zdf
Nie chodzi mi o to, czy ich stać, czy nie, ale już kupili DM-a więc po co im kolejny? A mają jeszcze Luiza Gustavo..

Z czego ta cieszynka?

Szczerze mu życzę, żeby wiele osiągnął i tym samym odesłał z kwitkiem krytyków, którzy mówią, że nadaje się tylko do Barcelony.

piachuFCB
To nie oznacza ze nie moge kupic i Sergio. Bayern jest stac na takie transfery

zdf
Przecież dopiero kupili Martineza za 40 mln..

Czy dostanie czy nie to sie dopiero okaze. Sergio to scisly top na swojej pozycji. Przydalby Bayernowi, bardziej niz Thiago

zdf
I tak go nie dostanie. Swoją drogą, po co on im?

Bayern chce Busquetsa
transfermarkt.de/de/sergio-busquets-zu-bayern-muenchen/topic/ansicht_154_995397_seite1.html

Pep, Was magst du?
Ich mag Barcelona, Ich liebe Messi und Xavi.
Ale jak on mogł podpisac 3letni skoro z nami tylko na rok podpisywał?????

Z niemieckim nie będzie tak prosto jak z językiem kupców korzennych... :)

ja nie twierdze po razie chodzi mi tylko ze dortmund wygral grupe a w grupie mam 9 meczy to mozna uznac ze sa na dzien dzisiejszy lepsi a ze to bla trudna grupa i rozegrali tyle spotkan mozna to uznac jako mini lige

dla pepa liczy sie tardycja i wartosci wiéc czy to oznacza,ze pep na kazdym meczu bayernu,bedzie zasiadac na lawce w krotkich zielonych spodenkach na szelkach - traperskich butach i kapelusiku z malym piórkiem - jak mis Yogi ???
konto usunięte

Fan798 czysta matematyka zero obiektywizmu. To Betis raz ogral Real i ogolnie stwierdzmy ze sa lepsi tak?

"""fan798"" Ja jednak zostanę przy swoim bo w naszym kraju jest wolność słowa wiec nie będę się tobą przejmował:)
konto usunięte

Ludzie. Real jest tylko w dolku formy, normalnie to by ten wasz BVB lal jak chcial. AtM gra ladnie oraz Malaga. Do tego Betis gra przyzwoicie. Wielka szkoda AtB. Zdf - nie porownuj mi tu ligi niemieckiej bo nie wiesz o czym mowisz. A PL juz zeszlo na psy. Tylko MU i MC ktore w Europie sobie nie radza a u siebie wszystkim baty bija. Ciekawe...

2 zaufane osoby?? To pewnie CR7 i Zlatana.
konto usunięte

Jasne w Anglii liczy sie ManU i ManC i tyle... Co wy z ta Premier League? Chelsea zdobyla LM fakt ale chyba czarna magia bo najsilniejsza nie byla... Reszta ze stawki odpadla daleko daleko. Oba Man w grupach. Parodia zreszta jak i obecnie. PL wcale nie jest naj.

niech mu sie wiedzie , tylko pep jak trafisz a barce to wiesz co sentymentow nie będzie

amadeusz nie chrzan ze Bayern jest taki slaby
1) zeszłym roku finał ligi mistrzów
2) teraz ładnie graja w lidze mistrzów
3)dzieli ich przepaść w lidze
4) Dortmund był lepszy w grupie od realu Madryt a jeśli wziąć pod uwagę ligę dystans miedzy Bayernem a Dortmundem to można stwierdzić ze także są lepsi od realu
5) oczywiście wyeliminowanie w półfinale realu

"""fan798"" Bo wiedział że Barca bez problemu z nim będzie odnawiać kontrakt i podnosić mu płace z roku na rok to wyższą. A Bayern ma byc wyzwaniem w którym trzeba dużo po prawić by zdobywać puchary europy i tym wieloletnim kontraktem che udowodnić że potrzebuje więcej czasu niż 1 rok. BO w Barcelonie wszystko było i jest dopracowane tylko motywować.
A jemu brakło pomysłu na motywowanie dlatego troszkę zaczęła się gra psuć. Potrzebował czasu by odpocząć.

mam wyrabane czy minusujecie ale i tak twierdze ze nie ladnie postapil w stosunku do klubu ktory tak naprawde go wypromowal pilkarsko i trenersko

Jestem niemilosiernie ciekawy jak będzie wyglądala gra Bayernu z Pepem.. : D

ciekawe dlaczego nigdy nie chcial dlugo terminowej umowy nawet na 2 lata a w bayernie podpisal na 3 lata. zawsze twierdzil ze chce byc nie zalezny. wydaje mi sie ze to falszywy troche czlowiek

W mojej pamięci na zawsze pozostanie obrazek Pepa siedzącego na ławce rezerwowych i trzymający rękę w gaciach ;D

Już widzę ile sezonowców przechodzi do Bayernu. Oczywiście mam dla tego klubu szacunek, ale będzie z nim to samo co z Borrusią.

Barca to jego dom, inaczej na o patrzył,

Fuck! z Bayernem podpisał na 3 lata, a z Barcą tylko na rok!

zdf -- te bezproduktywne podania dały Blaugranie tytuły, a jej piłkarze są uważani za najlepszych na świecie, lepiej nie odpisuj...dziekuę, pozdrawiam

Pep zawsze pozostanie w sercach prawdziwych kibiców Barcy:)

to powinno zmotywować władze Borussi do sprowadzenia jakiejs perełki żeby być bardziej konkurencyjny do bayernu, bo sądze że obok realu i barcy powstanie 3 siła europy która będzie szarpała każdego kto stanie im na drodze

Piszecie że dziwne jest że podpisał kontrakt na 3 lata, ale musiał min. na taki okres podpisać, ponieważ Bayern chce mieć jakieś zabezpieczenie, że nie zrobi ich w konia i po roku odejdzie z pełnym portfelem.
W Barcelonie podpisywał na rok, ponieważ jak zasiadał na ławce nie miał pewności, że będzie mógł budować drużynę przez parę lat . Był trenerem na próbę, a że mu się powiodło został na dłużej.

panowie zdf,klitchko,konrados już wylądował i bardzo prosi o minusy, proszę uwzględniać jego prośby, dziękuję.

Według mnie podjął dobrą decyzję, mógł iść do Anglii lub Włoch, ale niby do jakiego klubu? United odpada, bo SAF jeszcze zostaje, Arsenale też, bo tam jest Wenger, a on odejdzie tylko jak sam będzie tego chciał. W Liverpoolu postawili na kilkuletni projekt i Rodgersa. Z wielkich klubów pozostaje Man City i Chelsea, kluby gdzie widzimisie właściciela jest ważniejsze od zdania trenera, nie dziwie się, że Pep nie chciał tam iść. We Włoszech Juventus ma trenera, a Inter i Milan to obecnie sportowo średnie kluby, a Pep to trener z absolutnego topu. Wielki trener idzie do wielkiego klubu. A filozofia Bayernu jest podobna do tej Barcelony, ważna jest tradycja, mają sporo technicznych zawodników, stawiają na wychowanków.

@Yamakashi156,
Styl Bayernu nie jest zblizony do stylu Barcelony. W Monachium na stadionie nikt nie zasypia z powodu niekonczacej sie liczby bezproduktywnych podan.

"Przyznam, że jestem mocno zaskoczony i wręcz zawiedziony decyzją Josepa Guardioli o objęciu posady trenera Bayernu Monachium. Wydawało mi się, że po sukcesach z ekipą z katalonii może przenieść się już tylko w jedno miejsce - do najsilniejszej ligi świata - angielskiej Premier League, gdzie wybierze pomiędzy Manchesterem City, a Chelsea. To byłoby wyzwanie. Wybór Guardioli to zatem pójście na łatwiznę. Jestem w stanie zrozumieć, że Hiszpan chce mieć pewną na lata posadę w klubie, gdzie może spokojnie rozwijać zespół. Liczyłem jednak, że ma trochę więcej ambicji i zaryzykuje przygodę z Premier League"
polskieradio.pl/43/265/Artykul/763989,Wybor-Guardioli-to-tchorzostwo

Moim zdaniem Pep wybrał Bawarczyków nie ze strachu jak co niektórzy sądzą, a wyłącznie z powodu prezentowanej przez ten klub styl gry - o dziwo zbliżony do stylu Barcy.
Pozdro.
VeB.

popieram wypowiedz masika86, w Barcelonie nawet kontrakt in blanco nie był w stanie zatrzymać Pepa i przekonać go do podpisania długoterminowej umowy, a teraz w Bayernie - bach od razu na 3 lata podpisuje...coś rzeczywiście musiało być na rzeczy poza oficjalnie gloszonym "wypaleniem się"... :/

wachaFCB
2002/2003 Manchester United - Bayern
2003/2004 Arsenal - Werder
2004/2005 Chelsea - Bayern
2005/2006 Chelsea - Bayern
2006/2007 Manchester United - VFB
2007/2008 Manchester United -Bayern
2008/2009 Manchester United - Wolfsburg
2009/2010 Chelsea - Bayern
2010/2011 Manchester United - Borussia
2011/2012 Manchester City -Borussia

Mniej wiecej tak samo.

Tak sobie wczoraj myslalem ze Pep swiadomie podjął tą decyzje bo łatwiej bd mu zdobyć mistrzostwo kraju( co zapewne jest jego glownym celem ) niz w np. Anglii . W Bundeslidze licza sie BM , BVB , moze Bayer czasami S04 a w Anglii dobre kilka czasami naście klubów.

Pepowi życzę oczywiście jak najlepiej, choć mam nadzieję że jeśli kiedyś Barca spotka się z Bayernem w LM to jednak Barca okaże się lepsza :))

Pep bardzo dobrze wybrał Bayern, który jest budowany od lat, ma solidne podstawy, duże zaufanie do trenerów i pieniądze. Ponadto ma na tyle silny skład, że z Bayernem może wygrać Ligę Mistrzów (o Bundeslidze nie wspominając) - gdy to zrobi będzie mógł pójść do ligi angielskiej lub włoskiej i tam zdobywać tytuły (być może za Fergusona w MU).
Wydaje mi się też jednak, że Pep będzie chciał dogryźć trochę Mourinho, który chełpi się tym, że wygrywał mistrzostwo w 4 różnych krajach - sądzę, że Pep za kilka max kilkanaście lat również będzie miał tyle tytułów na koncie, z tym, że zamiast ligi portugalskiej, gdzie Porto i tak prawie zawsze wygrywa bez względu na to, kto jest trenerem będzie miał w CV wygranie Bundesligi. W międzyczasie sądzę też, że i Ligę Mistrzów wygra jeszcze z niejedną drużyną...

Moje zdanie jest takie, że bał się podjąć pracę w Premier League albo we Włoszech, niestety ale taka prawda...

Pep wybrał Bayern i Ligę Niemiecką na pewno po głębokiej analizie za i przeciw. Poza tym chce się sprawdzić w lidze, w której zagraniczni trenerzy nie zawsze radzili sobie dobrze.

Pep weź mnie na asystenta. A tak naprawdę to myślę i wiem że Pep dużo osiągnie z Bawarczykami bo to jest młody zespół który gra ofensywną piłkę i praktycznie wniesie nieco świeżości do zespołu i tyle.

Dobry kierunek, liga niemiecka budowana jest na talencie młodych zawodników, nie grają tak jak młodzież z Barcy, ale znajdują się na drugim miejscu. W Bayernie zarobi wystarczająco wiele, po co mu miliony Eto'o? I tak tego nie przeje w życiu... Wielkim trenerem jest i na pewno Bayern będzie grał jeszcze lepiej :)

w La Liga jest mała konkurencja jeżeli chodzi o mistrzostwo ale za to walka 3-20 jest mocno wyrównana. nawet tak wielki klub jak Villareal spadł do 2 ligi...
a w Angli?? od 10 lat nic się nie zmienia... cały czas ta sama 7ka...

Pep Guardiola był pragmatykiem i takiego wyboru dokonał. Wybrał klub z tradycjami, dobrze zarządzany, stabilny finansowo, mający pełne trybuny kibiców i fanów a całej Europie. Kontakt z krajem innym kulturowo może go tylko wzbogacić, a i Niemcom przyda się podmuch świeżości. Nie jestem kibicem Bayernu, ale z sympatią będę oglądał dokonania Naszego Pepe. Życzę sukcesów i Pozdrawiam.

Jeżeli wygra 3x Bundeslige i przynajmniej raz ligę mistrzów to zrobi sobie wystarczający prestiż by moc trenować w lidze angielskiej mając bezgraniczne zaufanie piłkarzy, bo w lidze angielskiej piłkarze są mocno nie pokorni.

zdf

mowisz ze liga angielska jest lepsza niz hiszpanska bo tam duzo klubow rywalizuje o mistrza a w hiszpani tylko 2. teraz mowisz ze bundesliga jest na poziomie angielskiej a ile tam klubow walczy o mistrzostwo? bo mi sie nie wydaje ze wiecej niz w la liga.

Niemiecka liga to dobry kierunek, lepszy niż Anglia, premiership jest w tym momencie bardzo słaba, niewątpliwie słabsza od niemieckiej, nie mówiąc o La Liga(która jest najlepsza), mega przeciętni angole. Sukcesy Pep osiągnie bankowo, ma tylko facet pecha bo Barca teraz mur beto dwa razy z rzędu LM :)

Dajcie mu spokój. Jak w ogóle można gadać, że odszedł ze strachu? To jest na tyle inteligentny facet, że wiedział kiedy jest na niego pora. Nauczył się na błędach Rijkaarda, którego zarząd przetrzymał po słabym sezonie jeszcze przez rok. Moim zdaniem to był dobry wybór, w Bayernie jest poszanowanie piłki w trakcie meczu i dla cantery, dla niego pieniądze nie grają roli.
konto usunięte

zdf
W czym jest lepsza? Pod jakim względem? Czołówka hiszpańskiej jest lepsza od angielskiej co pokazały ostatnio europejskie puchary. Jest też bardziej wyrównana, bo różnica między 5-6 a ostatnim zespołem w lidze też jest mniejsza w Hiszpanii. Więc pytam pod jakim względem liga angielska jest lepsza od hiszpańskiej?

@structum,
Bundesliga juz teraz jest obok ligi angielskiej najlepsza liga w Europie. Za niedlugi czas bedzie najlepsza

Dobry wybór Pepa! Monachium wspaniale miasto, klub z tradycjami, a do tego fantastyczna reklama Bundesligii, która ma ambicje stać sie najlepsza liga Europy!